×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
چهل‌و‌یکمین گردهمایی مدیران ستادی و شعب بیمه دانا در مشهد مقدس برگزار شد

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه ‌دانا با بیان اینکه یکی از تصمیمات مهم در نهادهای مالی، مدیریت منابع و مصارف است، بر تقویت ذخایر فنی صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های بسیار مهم بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر تأکید کرد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط‌عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در چهل‌و‌یکمین گردهمایی مدیران ستادی و شعب این شرکت که در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری با حضور رئیس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برخی مدیران ارشد و معاونین ایشان، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و مدیرکل حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در شهر مقدس مشهد برگزار شد، طی سخنانی به تحلیل و ارزیابی صنعت بیمه‌ کشور، چالش‌های حاکم بر این بازار، بررسی عملکرد بیمه‌ دانا در سال‌ ۱۴۰۲ و راهبردهای آینده، مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده، فرصت‌ها و تهدیدها، راهبردهای‌کلان و نیز انتظارات هیئت‌مدیره از کارکنان این شرکت پرداخت.

وی در این نشست، با اشاره به اینکه پنج راهبرد اصلیِ شرکت اعم از توانمندسازیِ سرمایه انسانی، حوزه فناوریِ اطلاعات، توسعۀ بازار، انضباط‌بخشی مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین مسائل مربوط به نوآوری و خلاقیت بوده ‌که در نظام برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی و ابلاغ شد، تصریح کرد: برای هریک از این راهبردها، سیاست‌هایی در نظر گرفتیم که به همۀ ارکان شرکت به‌ویژه واحدهای صف و در ادامه جهت نظارت بهینه بر اجرای سیاست‌های یادشده، به همه واحدهای ستادی نیز ابلاغ شد.

دکتر رضا جعفری با بیان اینکه شرکت بیمه دانا سازمانی چابک است، اجرای برنامه‌های راهبردیِ یادشده را نیازمند برخی زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه سرمایه انسانی دانست و بر تقویت روحیه کارمحوری در سیستم، پرهیز از رقابت ناسالم و اجتناب از حاشیه به‌مثابه سمّ سازمانی تأکید کرد.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان به اینکه این شرکت، طی دو سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است، بخش سرمایه‌گذاری‌ها را پاشنه آشیل صنعت بیمه دانست و به افزایش سرمایه‌گذاری‌های بیمه دانا از ۱۸۰۰ میلیارد تومان به ۷۷۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری اشاره کرد.

ایشان در ادامه این گردهمایی، توسعه بازار را در گرو رعایت اصول مبتنی بر مدیریت ریسک قلمداد و عنوان کرد: خوشبختانه بیمه دانا طی دو سال اخیر در زمینه استراتژی توسعه بازار رشد چشمگیری داشته است به‌گونه‌ای که سقف بازار شرکت بیمه دانا تا پایان سال۱۴۰۰، ۷/۷ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۲، به رقمی بالغ بر ۱۲ درصد رسید که این میزان سهم نشان از رشد چشمگیر بیمه دانا در صنعت بیمه دارد.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا با بیان اینکه یکی از تصمیمات مهم در نهادهای مالی، مدیریت منابع و مصارف است و مدیران صنعت بیمه باید با ابزارهای مدیریت منابع و مصارف آشنا باشند، بر تقویت ذخایر فنی صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های بسیار مهم بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه طی مدت ۲۷ ماه، حدود ۷۰۰ نماینده به اعضای شبکه فروش و نمایندگان بیمه دانا پیوسته‌اند، توسعه شبکه فروش و نمایندگی‌های سراسر کشور را از جمله موضوعات در دستور کار شرکت خواند و بر تفویض و واگذاری هرچه بیشتر اختیارات به مدیران و رؤسای شعب در استان‌ها تأکید کرد.

دکتر رضا جعفری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش همه مدیران قبلیِ بیمه دانا تصریح کرد: با در دستورکار قرار گرفتن سیاست توسعۀ بازار، میزان تولید حق‌بیمه ۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۲ بود که با این میزان، بیمه دانا سرآمد بخش خصوصی شد و توانست جایگاه خود را با ۲۷۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۵۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱، در صنعت بیمه تثبیت کند.

وی تعداد بیمه‌شدگان این شرکت در پایان سال ۱۴۰۰ را معادل هفت میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در پایان سال ۱۴۰۲، به ۳۴ میلیون و ۳۹۶ هزار نفر رسیده که تمام اطلاعات ایشان به منظور ارائه خدمت به آنان در اختیار بیمه دانا و در بخش‌های مختلف بیمه‌های درمان، بیمه عمر و حوادث و… است.

دکتر رضا جعفری در خصوص قرارداد آموزش و پرورش با بیمه دانا ضمن بیان اینکه چنین قراردادی خدمت بزرگی است که بیمه دانا به‌عنوان نمایندۀ صنعت بیمه آن را اجرا کرده است، تشریح کرد: این قرارداد یک قرارداد ملی، سیاسی و اجتماعی است و در نتیجه ضروری است همه ارکان صنعت بیمه از آن حمایت کنند و ما را در ارائه خدمات خوب به معلمان یاری دهند.

وی با اشاره به اینکه بیمه دانا تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیون خدمت به جامعه فرهنگیان ارائه کرده است، افزود: ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره از خدمات ارائه‌شده در سال انعقاد قرارداد یعنی سال ۱۴۰۱ بود و الباقی آن در سال دوم قرارداد و در مدت ده ماه ارائه شده است.

ایشان در این خصوص ادامه داد: به‌طور میانگین، در حوزه ارائه خدمات به وزارت آموزش‌‌وپرورش یعنی فرهنگیان و خانواده‌های‌شان، به ازای هر نفر بیمه‌شده از حدود یک‌میلیون و چهارصد هزار نفر بیمه‌شده در بخش درمان تکمیلی، حدود هفت مرتبه مراجعه به مراکز درمانی داشتیم که این آمار نشان می‌دهد بیش از استاندارد صنعت بیمه در کشور و دنیا توانسته‌ایم به فرهنگیان خدمات ارائه دهیم که برگ زرین دیگری از اقدامات بیمه دانا در صنعت بیمه است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، شرکت سرمایه‌گذاری اطمینان‌گستر دانا طی سال‌های گذشته با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان تأسیس و در ایام دهه کرامت در شورای عالی بورس به عنوان نهاد مالی با سرمایه شش هزار میلیارد ریال ثبت شد. همچنین بیمه دانا پنج شرکت زیرمجموعه دارد که شرکت بازرگانی، شرکت هواپیمایی در حال تأسیس و شرکت سبدگردان از جملۀ این شرکت‌ها هستند.

مدیرعامل بیمه دانا در پایان این گردهمایی اظهار امیدواری کرد که بیمه دانا با تولید محصولات جدید و موردنیاز مردم بتواند در زمینه بیمه‌های خصوصی در صنعت بیمه، نقش پیشرو را ایفاء کند.

گفتنی است دکتر مجتبی عطری عضو هیئت‌مدیره بیمه دانا نیز در ابتدای این گردهمایی ضمن خیرمقدم به مدیران و هیئت عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی بیمه، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و سایر میهمانان این همایش، همچنین مدیران ستادی و شعب این شرکت و نیز تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: ویژگیِ مهم و خاص این گردهمایی، میزبانیِ مهمانان شرکت بیمه دانا در شهر مقدس مشهد است که موجبات خیر و برکت برای همه ما است و بهره‌گیری از سخنان و تجربیات ارزشمند ایشان بی‌تردید ما را در هدایت و راهبری شرکت بیمه دانا در مسیر چشم‌انداز و اهداف عالی شرکت یاری خواهد رساند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches