×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
چالش مدارس تخریبی سمنان را باید جدی گرفت

اقتصادتهران: سمنان چهار هزار و ۶۰۳ کلاس درس دارد که یک هزار و ۷۶۱ کلاس تخریبی است و یک هزار و ۹۵۱ کلاس باید مقاوم ‌سازی شود، رفع این چالش اساسی آموزش و پرورش نیازمند مشارکت بیشتر مسوولان، خیران و کمک های مردمی است.

به گزارش ایرنا، برآیند آمارها مبین این است که دانش آموزان کشور به ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید نیاز دارند که برای عملی کردن آن به گفته مسوولان امر بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

بر اساس استاندارد به ازای هر دانش آموز ۸٫۳۹ مترمربع فضای آموزشی نیاز است که هم اینک پنج مترمربع به ازای هر دانش آموز فضای آموزشی در کشور ایجاد شده که همچنان سه متر مربع معادل؛ ۴۰ میلیون مترمربع به ازای کل دانش آموزان کشور باید فضای جدید ایجاد شود.

بر اساس آمار موجود ظرف چهار سال گذشته حدود یک سوم از مجموع حدود ۹۸ هزار آموزشگاه در سطح کشور مقام سازی شده‌اند.

یکی از عوامل موثر در حفظ و ارتقای سطح سلامتی و شکوفایی استعداد دانش آموزان، بهداشت محیط و ایمنی مدارس و کلاس های درسی است، بدیهی است محیط فیزیکی مدرسه از جمله شرایط ساختمانی، نور، رنگ، بهداشت در سلامت روان دانش آموزان تاثیرگذار است.

به گفته مسوولان امر، در دولت تدبیر و امید اقدامات مثبتی در بحث مدرسه سازی صورت گرفت به طوری که ۴۲ هزار مترمربع با کمک دولت و خیران در استان سمنان مدرسه ساخته شد که در مقایسه با ۱۰ سال گذشته که ۳۲ هزار مترمربع بود، آمار قابل توجهی است.

۱۲۰ هزار دانش ‌آموز در یکهزار مدرسه استان سمنان به تحصیل مشغول هستند که به گفته مسوولان امر ۷۰ درصد مدارس استان فرسوده و تخریبی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches