×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پیش بینی ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

اقتصادتهران: استاندار خراسان رضوی گفت: عرصه جهاد از خاکریزهای دوران دفاع مقدس به سنگر های تولید و اشتغال تغییر یافته است.

علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال شهرستان خلیل آباد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) افزود: باید همه در راستای تداوم راه شهدا که برگرفته از مکتب عاشوراست تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: جهت گیری این تلاش ها باید در راستای حمایت از آرمانهای انقلاب اسلامی، توسعه و تعالی و پیشرفت کشور باشد.

وی گفت: مسئولان باید فرصت خدمتگزاری به مردم در نظام اسلامی را قدر بدانند و با قدرت و تدبیر مسائل و مشکلات مردم را رفع کنند.

رشیدیان با بیان اینکه باید شاخص های تولید، صادرات و اشتغال را افزایش دهیم افزود: یکی از هدف ها به عنوان شاخص های کمی تعیین شده، موضوع اشتغال است که برای امسال ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به ایجاد حدود ۱۰۰ هزار شغل در این استان طی سال گذشته، ظرفیت رسیدن به اشتغال پیش بینی شده نیز وجود دارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت و توان شهرستان های استان در بخش های کشاورزی، معدنی، صنعتی، خدماتی و گردشگری و نیروی انسانی، با ایجاد کشش در بازار و تامین تسهیلات و پشتیبانی های لازم توسط دستگاه های ذیربط و با هماهنگی بین دستگاهها می توان به هدف گذاری تعیین شده دست یافت.

فرماندار خلیل آباد نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد اشتغال مردم این شهرستان در بخش کشاورزی است گفت: با وجود ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در منطقه ۲۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خلیل آباد تولید می شود.

مجتبی شاکری ارزش ناخالص اقتصادی این محصولات را چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و معادل چهار درصد کل ارزش ناخالص اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: این شهرستان رتبه نهم را در بین ۲۸ شهرستان استان از نظر تولیدات کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: از پارسال تاکنون ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی، باغبانی و دام و ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید و مبلغ ۱۵ میلیون ریال تسهیلات به تعاونی دامداران روستای نقاب و میرآباد برای احداث کارخانه فراورده های لبنی پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۲۶ نفر و تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان خبر داد و گفت: ۹ میلیارد ریال نیز به طرح پنل های خورشیدی برای ۳۸ نفر اختصاص یافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches