×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
پیش از وقوع زلزله چه باید کرد؟

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، توصیه‌هایی را برای پیش از وقوع زلزله به شهروندان ارائه کرد.

ایسنا:مهندس محمود قدیری دراین‌باره گفت: شهروندان باید در مانورها و کلاس‌های آمادگی در برابر زلزله شرکت و نقاط ایمن و اماکن اسکان موقت محل کار و زندگی خود را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه خانه‌ها و ساختمان‌ها از نظر آسیب‌پذیری زلزله باید مورد بررسی قرار گرفته و برای مقاوم‌سازی آن اقدام کرد، گفت: شهروندان باید در محل کار و زندگی وسایل سنگین مانند گلدان‌های آویز و لوسترها و … که هنگام زلزله امکان سقوط دارند را با وسایل ممکن در جای خود محکم کنند و اشیاء بزرگ و سنگین را در قفسه‌های پایین‌تر قرار دهند و قفسه‌ها را با روش ایمنی به دیوارها متصل کنند.

به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اشیایی که در قسمت خارجی ساختمان هستند مانند کولر، گلدان و … باید در جای امن و مناسب، به دور از خطر سقوط قرار بگیرند.

قدیری با بیان اینکه باید از ریختن مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی، اسیدها و ضدعفونی‌ کننده‌های قوی در ظرف‌های شیشه‌ای خودداری کرد، گفت: باید یک کیف حاوی وسایل ضروری برای بعد از وقوع زلزله تعبیه کرد و آن را در مکان امنی که دسترسی به آن در هنگام ضرورت آسان باشد قرارداد و همه اعضای خانواده را از محل آن آگاه کرد.

به گفته وی، این کیف باید حاوی موادغذایی خشک و فاسدنشدنی و آب برای مصرف چند روز افراد خانواده، رادیو، چراغ‌قوه، جعبه کمک‌های‌اولیه و از همه مهمتر یک سوت برای آگاه‌سازی امدادگران باشد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید براینکه محل خواب باید دور از پنجره‌ها و لوسترها قرار بگیرد به ایسنا گفت: راه‌های خروجی و راهروها باید بررسی شود و وسایلی که ممکن است بعد از یک زمین لرزه آن را مسدود کند به جای دیگری انتقال پیدا کند.

قدیری افزود: شهروندان باید از محل خروجی‌های اضطراری، زنگ‌های خطر و کپسول‌های اطفای حریق در محل کار و سکونت خود آگاهی داشته باشند.

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches