×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پیشگیری و رفع تصرف ۴۲۰ هکتار از اراضی ملی هرمزگان

اقتصادتهران: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با تلاش و حمایت دستگاه های نظارتی، قضایی و یگان حفاظت این اداره کل در نیمه نخست امسال نسبت به پیشگیری و رفع تصرف از ۴۲۰ هکتار از اراضی ملی اقدام شد.

به گزارش ایرنا، امید ذاکری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۹۲ هکتار از اراضی یاد شده، با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و در قالب تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، در اختیار دولت باقی ماند و از تصرف آنها پیشگیری شد.

وی ادامه داد: برای بیش از ۱۲۸ هکتار از اراضی نیز در قالب اجرای احکام قضایی نسبت به خلع ید از تصرف های سنواتی اقدام شده است.

وی بیان داشت: بیشترین سطح خلع ید از اراضی تصرفی به میزان ۱۰۹ هکتار مربوط به شهرستان پارسیان است.

ذاکری تصریح کرد: در حال حاضر حفاظت از حدود ۱٫۵ هکتار از مراتع استان تحت اجرای پروژه حفاظت مشارکتی توسط مرتع داران با مبادله تفاهم نامه، آموزش های لازم و صدور کارت مرتع بانی در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار در برنامه ششم توسعه با تکمیل عملیات کاداستر برای کل اراضی باقی مانده استان به میزان ۶ میلیون هکتار می توان گام بزرگی را در راستای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی ، تسهیل و تسریع فرآیند تخصیص اراضی برای سرمایه گذاری برداشت.

وی با قدردانی از مراجع قضایی، عوامل انتظامی و دستگاه های متولی در همراهی با این مجموعه خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای کاهش تصرف زمین های ملی، تمرکز عملیاتی خود را بر پیشگیری گذاشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی، یگان حفاظت در شهرستان ها اقدام به گشت زنی و مراقبت های منظم و دوره ای در مناطق مختلف می کند.

ذاکری یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای جلوگیری از هرگونه تخلف و تصرف زمین ملی، حتی در روزهای تعطیل نیز در آماده باش کامل است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches