×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پیشنهاد جا به جایی سال مالی پروژه های عمرانی مدرسه سازی

اقتصادتهران: رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: پیشنهادی شده است که سال مالی پروژه های عمرانی که تیرماه است،به آذرماه برده شود تا اعتبارات برگشت نکند و ما زمان کافی برای هزینه کردن اعتبارات داشته باشیم.

به گزارش اقتصادتهران، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفتگو با مهر درباره مهمترین اقدامات این سازمان برای سال ۹۹ گفت: ما در سازمان نوسازی مدارس برنامه ریزی روزمره داریم و هر سال در آغاز سال تحصیلی باید مدرسه تحویل بدهیم و در ایام دهه فجر نیز باید مدرسه افتتاح کنیم. مطمئن هستیم در سال ۹۹ تعداد کلاس هایی که تحویل خواهیم داد از سال ۹۸ بیشتر است.

وی ادامه داد: کار دیگر ما بحث هویت بخشی به مدارس است که بر آن اهتمام داریم و دو کار ویژه را نیز در دستور کار داریم که سفارش وزیر آموزش و پرورش است و بر اساس بسته های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است و همچنین برنامه ریزی برای مشارکت مردم و افزودن به جامعه خیرین مدرسه ساز است.

رخشانی مهر گفت: بنا به ابلاغ وزیر محترم آموزش و پرورش باید با به کارگیری شیوه های نو مردم بیشتری را درگیر امر مدرسه سازی کنیم و دستوران وزیر برای مشارکت مردم را عملی کنیم که در این راه از یاری رسانه ملی و رسانه های کشور برای فرهنگ سازی بهره خواهیم برد. خود خیرین هم نقش مهمی در گسترش فرهنگ خیر دارند.

وی در ادامه یکی دیگر از کارهای این سازمان را بحث استقرار یابی مدارس و ملزم شدن این سازمان برای عمل به نظام مکان یابی مدارس عنوان کرد و گفت: ما مشخصه های مکان یابی مدارس را استخراج کرده ایم و وقتی به تصویب برسد سامانه‌ای برای این منظور طراحی خواهیم کرد که امیدواریم در اوایل خرداد این سامانه رونمایی شود. در این طرح مشخص خواهد شد که در کدام شهر و در چه نقطه‌ای با توجه به نرخ رشد جمعیت نیاز به ساخت مدرسه وجود دارد. در واقع این سامانه به ما می گوید کجا باید مدرسه بسازیم و کجا نباید بسازیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: بعضاً ما مدارسی را ۲۰ سال پیش ساخته ایم که به دلیل جا به جایی جمعیتی امروز بدون استفاده مانده اند و نتوانسته ایم از عمر مفید این مدارس استفاده کنیم. برای رفع این گرفتاری مطالعات گسترده ناظر بر تحول جمعیتی در ۵۰ سال آینده صورت گرفته است و مبنای کار ما همان خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که با توجه به متوقف شدن پروژه های مدرسه سازی به دلیل شیوع کرونا، آیا این امر قابل جبران خواهد بود و تکلیف سال مالی اعتبارات پروژه ها چه خواهد شد، بیان کرد: البته ما هر سال دو هفته نوروز را در تعطیلات بودیم و تا به حال ۲۰ روز عقب هستیم و در این مدت تعمیرات جزئی مانند ایزوگام پشت بام ها یا سرویس های بهداشتی را انجام دادیم. اما برای انجام پروژه های نیمه تمام منتظر اعلام ستاد ملی کرونا هستیم که کار را شروع کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches