×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پیشرفت فیزیکی راه آهن چابهار- زاهدان به ۳۳ درصد رسید

اقتصادتهران: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این پروژه ملی راه آهن چابهار- زاهدان تاکنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایرنا، عباس خطیبی عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت خط آهن چابهار- زاهدان افزود: این مسیر ریلی به طول ۶۱۰ کیلومتر برای توسعه ترانزیت کالا در محور شرق کشور اهمیت زیادی دارد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی این مسیر به ۴۵ درصد رسیده است.

خطیبی یادآوری کرد: تفاهمنامه ساخت این مسیر ریلی در سال ۱۳۸۹ بین دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شد اما از اوایل ۱۳۹۳ عملیات اجرایی این پروژه در شرق کشور آغاز شد.

«خوشبختانه دولت و مجلس به تکمیل این پروژه اهمیت زیادی قائلند و پیمانکار توانمند آن (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا) تاکنون پیشرفت این پروژه را به خوبی دنبال کرده است و امیدواریم با تکمیل این پروژه دستاوردهای مهمی در یکی از محروم ترین منطقه کشور باعث رشد اقتصادی کشور شود».

وی ادامه داد: این مسیر ریلی از ۲ قطعه اصلی دارد که ۳۱۰ کیلومتر آن بین چابهار تا ایرانشهر و ۳۰۰ کیلومتر آن بین ایرانشهر تا زاهدان ساخته می شود.

اکنون زیرسازی قطعه چابهار به ایرانشهر بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان ۴۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت نقدی یا اوراق مشارکتی و اسنادی برای این ابرپروژه ریلی کشور هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ریلی در تکمیل مسیر چابهار به سرخس است که در آینده بتواند به عنوان یکی از مهمترین راهگذرهای ترانزیتی ایران، کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان را به آب های آزاد متصل کند.

خطیبی اعلام کرد: تاکنون در این پروژه ۲۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری و ۱۲ میلیون مترمکعب خاکریزی شده و برای آماده سازی آن ۷۲۰ هزار مترمکعب بتن ریزی صورت گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches