×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پیشتازی بانک صادرات در پرداخت تسهیلات به بخش تولید

اقتصادتهران: در حالی که بقای تولید و مثمرثمر بودن این بخش در کشور به تسهیلات بانکی به نوعی وابسته است، اعطای تسهیلات به آن کمک شایانی به تدارم رشد و اشتغال پایدار در کشور می‌کند.

به گزارش اقتصادتهران، نظام بانکی در سالیان اخیر اگرچه با محدودیت‌هایی به واسطه تدارم تحریم‌ها مواجه بوده اما هیچگاه دست از حمایت بخش تولید بر نداشته است. البته در این میان هستند بانک‌هایی که کمتر به این بخش توجه کرده باشند اما بدون شک بانک صادرات ایران با پشتوانه قوی و اولویت قرار دادن بخش تولید یکی از بانک‌هایی است که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است که توانسته با تسهیلات کلان خود، نقش ویژه‌ای در رونق تولید داشته باشد به طوری که این بانک در سال گذشته برای کمک به استمرار اشتغال حدود ۵٠٠ هزار نفر و ایجاد ٨٠ هزار شغل جدید و در سال جاری برای استمرار اشتغال بیش از ٣١۵ هزار نفر و ایجاد ٢۵ هزار شغل جدید تسهیلات مختلفی پرداخت کرده است.

به عبارت دیگر بانک صادرات با هدف گرفتن حمایت از تولید و صنعت در کشور به نوعی به افزایش اشتغالزایی را نیز مورد هدف غیر مستقیم قرار داده است و از همین رو تندیس ویژه مدیر سال طی مراسمی در هفتمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال به سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل این بانک تعلق گرفت که تاییدی بر این مدعاست.

در حالی که برخی از کارشناسان نسبت به عدم اعطای تسهیلات توسط نظام بانکی گلایه مندند، بانک صادرات با تمام قوا سعی در محقق نمودن این بخش از مطالبات صنعتگران و تولید کنندگان دارد و البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که حجم تقاضا برای استفاده از تسهیلات بانکی به نسبت منابع بانکی بسیار بالاست که همین امر روند تسهیلات دهی توسط بانک‌ها را در بخش‌هایی با مشکل مواجه کرده است.

این در حالی است که بانک صادرات با در پیش گرفتن حمایت از بخش تولید کشور، هم و غم خود را برای پرداخت تسهیلات به این بخش قرار داده به گونه‌ای که پرداخت دو میلیون و ٢٧٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک صادرات ایران در سال گذشته موید این امر است.

لازم به ذکر است که این بخش ٨٠٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید و هزار و ۴٧٠ میلیارد ریال تجدید تسهیلات توسط این بانک انجام شده است.

ارائه طرح‌های نوین نظیر طرح طراوت، اوراق گام، اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه و سایر طرح‌های جدید بانک صادرات ایران، حاکی از عزم جدی این بانک برای پشتیبانی از تولید در گام نخست و سپس اشتغال پایدار است و نشان از سهم برجسته بانک صادرات ایران در اجرای ماموریت موفق خویش دارد.

گفتنی است میزان پرداخت تسهیلات توسط بانک صادرات ایران در سال جاری یک میلیون و ١٨۵ هزار میلیارد ریال است که ٢۵٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید و ٩٣۵ هزار میلیارد ریال به صورت تجدید تسهیلات جدید از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور حمایت شده است.

به نظر می‌رسد بانک صادرات ایران درصدد است تحت هر شرایطی حمایت از تولید را در سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی خود قرار دهد و بر تداوم مستمر این روند بسیار مصمم است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches