اقتصادتهران: از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود ۲ هزار و ۱۲۴ پیام در سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری منطقه یک ثبت شده که نسبت به سال گذشته در این مدت،۱۹٫۲ درصد کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سینا فرنوس رییس سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری منطقه یک با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: رسیدگی صحیح به پیام ها و شکایت های مردم در اسرع وقت باعث جلب اعتماد بیشتر شهروندان و کاهش پیام ها شده است و باید با تصمیم گیری های کلان در خصوص پیامها، روزی برسد که نیازی به برقراری تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ نباشد.
فرنوس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون از ۲ هزار و ۱۲۴ پیام ،یک هزار و ۳۷۰ پیام یعنی بیش از ۶۴ درصد آنها به نتیجه نهایی رسیده است و ۱۳۵ پیام زمانبر و ۱۱۵ پیام در دست اقدام است.
وی گفت: بیشترین مطالبات مردم این منطقه در حیطه خدمات شهری با ۸۱۰ پیام و در گروه فضای سبز با ۲۶۵ پیام و در خصوص ساخت و احداث بنای بدون مجوز ۱۱۹ پیام بوده است.
رئیس سامانه نظارت همگانی۱۸۸۸ شهرداری منطقه یک افزود: وضعیت رسیدگی کمی به پیام ها در منطقه خوب است و باید در رسیدگی سریع، صحیح و دقیق به پیام های شهروندان در جهت افزایش کیفی پاسخگوییها، تاکید بیشتری انجام شود و آموزش های لازم به متولیان رسیدگی به پیام ها ارائه شود.
وی افزود: در ابتدای راه اندازی سامانه ۱۸۸۸ بیشترین مشکلات شهروندان در خصوص مشکلات روزمره شهری بود و اکنون این درخواستها، شامل فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شده است که نشانگر تبدیل شهرداری از نهاد صرفا خدماتی به فرهنگی، اجتماعی است.
فرنوس سامانه ۱۸۸۸ را از مهمترین مسیرهای ارتباطی شهروندان با شهرداری دانست و افزود: این سامانه برقراری ارتباط دو سویه مدیریت شهری با شهروندان را در کوتاهترین زمان ممکن میسر نموده است و باید تلاش شود اطلاعات این سامانه برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم در برنامه ریزیها، بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد