×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
پیگیر تخلفات در واریز درآمدهای نفتی به خزانه هستیم

وزیر نفت از پیگیری تخلف بابک زنجانی در واریز درآمدهای نفتی به خزانه و پیگیری آن از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت در جمع خبرنگاران در باره پیگیری تخلفات بابک زنجانی در فروش نفت گفت: دریافت پول هایی که به خزانه واریز نشده در حال پیگیری است و اولویت این مساله از همه چیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: زنجانی معتقد است که این پول به حسابش واریز شده، اما از جانب آمریکایی ها این حساب بلوکه شده است.

زنگنه، مبلغ کل واریز نشده به خزانه توسط زنجانی را بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد.

وزیر نفت در مورد دیپلماسی نفتی ایران گفت: دیپلماسی فراتر از صادرات است و ایران به عنوان کشوری که دارای دومین ذخایر نفت و گاز دنیاست و به همین دلیل، برای انجام هر فعالیتی در حوزه روابط خارجی باید به توان ملی توجه کنیم.

وی ادامه داد: بخش نفت نیز وظیفه خود می داند که به مجموع قدرت ملی و دیپلماسی کشور توجه کند تا با اقتدار و توانمندی از وضعیت فعلی خارج شود.

زنگنه در خصوص به کارگیری بخش خصوصی در بخش نفتی کشور گفت: در این دوره در محل هایی مانند پتروشیمی، منحصر به بخش خصوصی خواهد بود و با توجه به ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری و قانونی که بر این اساس تصویب شده و نیز با توجه به سیاست دوری از خام فروشی، تولید فرآورده های نفتی از طریق بخش خصوصی انجام می شود.

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی روز به روز تقویت شود و مالکیت عمومی در آن افزایش یابد و این به معنای واقعی خصوصی شود.

وی تصریح کرد: در زمینه بازرگانی نفت نیز مسیر برای بخش خصوصی باز می شود و این بخش نیز معتقد است که باید در شرایط رقابتی و باز شدن فضا، فعالیتهای خود را انجام دهد تا بخش خصوصی بدون رانت وارد بازار شود.

وزیر نفت در مورد توان تولید بنزین کشور گفت: هم اکنون ذخیره مناسبی در کشور وجود دارد و بزودی میزان تولید بنزین نیز شش تا هفت میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت، اما مقداری هم باید وارد کنیم.

وی در خصوص تغییر قیمت بنزین نیز گفت: دولت در سال جاری برنامه ای در این خصوص ندارد و باید در این باره در بودجه بحث شود.

زنگنه درباره دستاوردهای سفرش به ترکمنستان نیز گفت: در این سفر، در مورد خرید گاز از این کشور گفت و گو شد و قرار شد در مقابل کالا و خدمات به این کشور صادر شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در کمیسیون مشترک دو کشور که روسای دو طرف این کمیسیون وزرای امور خارجه هستند، نیز بحث هایی صورت گیرد.

وزیر نفت، افزایش واردات گاز را یکی دیگر از دستاوردهای این سفر اعلام کرد و گفت: ایران بدهی هایی نیز داشت که روش هایی برای پرداخت آن تعیین شد.

وی درباره تامین یارانه نقدی از محل منابع نفتی نیز گفت: به طور کلی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال باید برای یارانه ها تامین شود که وزارت نفت و وزارت نیرو بخش هایی از آن را تامین می کنند و تاکنون نیز اقدامات مناسبی را انجام داده اند.

زنگنه در مورد وضعیت میدان عسلویه نیز گفت: هر چند عقب افتادگی های در این میدان نسبت به کشور قطر داریم، اما پیش بینی می شود، ظرف مدت دو سال این عقب افتادگی جبران شود.

وزیر نفت در باره تغییر سهمیه بندی بنزین در سال جاری گفت: دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند و ورزارت نفت هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches