×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پیش‌بینی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از درآمدهای دولت

اقتصادتهران: رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره بودجه ۹۴ کل کشور گفت: دولت باید با در نظر گرفتن کاهش قیمت نفت، بودجه‌ای مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی لحاظ کند.

غلامرضا تاجگردون، در خصوص قیمت نفت در بودجه ۹۴ کل کشور به خبرنگار ما گفت: در شرایطی که قیمت نفت کاهش یافته، دولت به طور حتم با کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت مواجه خواهد شد و بر این اساس باید با محاسبات دقیق، رقم فروش نفت در بودجه ۹۴ را متناسب با واقعیت های موجود اقتصادی مدنظر قرار دهد.

وی با بیان آن که به طور حتم بودجه سال آینده کل کشور با کاهش منابع مواجه خواهد شد، تصریح کرد: از دولت درخواست داریم تا بودجه سال آینده در صورت تداوم کاهش قیمت نفت به واقعیت نزدیک باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری نشست اوپک در ماه آینده، اظهار کرد: در صورتی که نفت با کاهشی بیش‌تر از ۸۰ دلار مواجه شود باید برخی از پروژه‌هایی که با اتلاف منابع مواجه هستند کنار گذاشته شود و اگر نفت در بودجه با قیمت ۷۰ دلار در هر بشکه بسته شود، بسیاری از پروژه‌های عمرانی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس، با اشاره به بودجه ۹۳ کشور اشاره و تصریح کرد: بودجه ۹۳ یکی از واقعی ترین بودجه های سال‌های اخیر در کشور به شمار می رود که در آن، شکاف میان منابع و مصارف به حداقل ممکن رسیده بود.

وی تخصیص بودجه برای مصارف عمرانی را از دلایل منطقی بسته شدن بودجه ۹۳ ذکر کرد و گفت: به بیان دیگر دولت توانست بودجه را بر مبنای واقعیت تنظیم کند که این امر یکی از ویژگی‌های بودجه ۹۳ به شمار می‌رود.

تاجگردون افزود: به عبارت دیگر، ردیف‌های اضافی و مازاد در بودجه۹۳ که در سال‌های گذشته بی دلیل به بودجه اضافه می‌شد، وجود نداشت و انتظارمان این است که بودجه ۹۴ نیز مبتنی بر واقعیات تنظیم گردد تا با کم‌ترین مشکلی در اقتصاد برای سال آینده مواجه شویم.

وی همچنین یادآور شد: دولت باید از فرصت به دست آمده ناشی از افت درآمدهای نفتی نهایت استفاده را برده و در واقع این تهدید را با اولویت بندی در بودجه ۹۴ به فرصتی برای اقتصاد کشور تبدیل کند.

نماینده گچساران در مجلس، در خصوص آینده مذاکرات نیز گفت: در صورت توافق نهایی، حتی بهای نفت پایین تر از قیمت کنونی نیز خواهد شد که دولت باید از این امر به منظور تولید و فروش بیش‌تر بهره‌برداری کرده و در واقع با بازگشت نشاط اقتصادی به کشور و آزادشدن دارایی‌‌های بیش‌تری به کشور نهایت بهره برداری از این مساله صورت گیرد.

به گفته این عضو نهاد قانونگذاری کشور، توافق در مذاکرات به هیچ وجه نگرانی از بابت کاهش قیمت نفت را نباید ایجاد کند بلکه افزایش فروش بهترین راه مقابله با‌ آن است.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches