×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

در حالی که میوه در میادین ارزان و فراوان است ولی در مغازه‌ها بعضا با افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد واین در حالی است که فروشندگان باید افزایش حداکثر ۳۰ درصدی را نسبت به فاکتورهای میادین اعمال کنند.

گروهی با عنوان دلالان میادین میلیاردها تومان به جیب می‌زنند، پولی که در جیب کشاورز، باغدار یا کاسب میدان و میوه‌فروش نمی رود بلکه به جیب عده‌ای دلال راه می‌یابد که در نهایت موجب گرانی چشمگیر میوه ها می‌شود.

در این میان، در شرایطی که عده‌ای با قاطعیت تنها عامل گرانی میوه را دلالان حاضر در میادین میوه و تره‌بار اعلام می‌کنند، اظهار نظر قابل تعمق دیگری مطرح شد که از نقش مغازه‌داران در گرانی میوه پرده برداشت، مغازه‌دارانی که بنا بر این اظهارنظر ۸۰ درصدشان گران فروشی می‌کنند و برخی میوه‌ها را تا ۲۰۰ درصد گران‌تر از قیمت واقعی به مشتری می‌فروشند.

به نظر می‌رسد آن‌چه که در این میان مشخص و واضح است کلاه بزرگی است که در این چرخه طولانی بر سر تولیدکننده اولیه و مصرف‌کننده نهایی می رود و چیزی که هرگز پیدا نمی‌شود، پرتقال فروش معروفی است که همه سال‌ها به دنبالش هستند!

در این خصوص رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تاکید دارد که جریمه‌های ۳۰ یا ۵۰ هزار تومانی در مقابل درآمدهای ۲۰ میلیون تومانی دلالان در یک شبانه‌روز عددی محسوب نمی‌شود.

سیدحسین مهاجران می‌گوید: ‌برخی دلالان در میادین میوه و تره‌بار درآمد پنج تا ۲۰ میلیون تومانی در یک شبانه‌روز دارند و طبیعی است که پرداخت جریمه‌های بسیار ناچیز برای آن‌ها عددی محسوب نمی‌شود که آن‌ها را از این کار منع کند.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با بیان اینکه درحال حاضر میوه های با کیفیت در دست دلالان جابه جا می شود گفت: پول‌های بی حساب و کتاب باعث سرازیر شدن دلالان به این بازار می‌شود، مغازه‌ها و خانه‌های میلیاردی همه دسترنج کشاورزانی است که زحمت فراوانی می‌کشند بنابراین لازم است ارگان‌های مسوول در این زمینه اقدام کرده و به صورت جدی و قانونی با این موضوع برخورد کنند.

وی گفت: پول از جیب مردم خارج شده و در جیب عده‌ای دلال می‌رود که عملا جز چند تماس تلفنی کاری نمی‌کند و تنها ثمره آن گرانی میوه های فصل می‌شود و این در حالی است که دلالان در ازای سود بالایی که به جیب می‌زنند، مالیاتی به دولت نمی‌پردازند و تمام درآمدشان سود خالص است .

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches