×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پهنه‌های معدنی کشف شده آماده واگذاری

اقتصادتهران: در حالیکه اکتشاف یکی از نقاط قوت عملکرد حوزه معدن در دولت به شمار می‌رود، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بخش اکتشاف معدن را یکی از قسمت‌های پرریسک فعالیت‌های معدن عنوان کرد و گفت که پایین آوردن این ریسک بر عهده دولت بوده و پهنه‌های اکتشاف شده آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

به گزارش ایسنا، مهدی کرباسیان – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در همایش یافته‌های جدید اکتشافی در ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو که امروز (یکشنبه) در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) برگزار شد، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۲ که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تحویل داده شد ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام یا شروع نشده داشت که از جمله آنها معادنی بودند مانند سرب و روی مهدی‌آباد، طرح‌های فولادی و دیگر پروژه‌های عظیم معدنی و صنایع معدنی.

وی همچنین ادامه داد: در این میان ۲۱ هزار میلیارد تومان از اموال ایمیدرو به اسم خصوصی سازی رد دیون و از این سازمان جدا شد. در حال حاضر بعد از رویکرد جدیدی که به وجود آمد و حمایتی که دولت انجام داد، این طرح‌های نیمه‌تمام یا شروع نشده به جریان افتادند و بسیاری از آنها در مرحله بهره‌برداری قرار گرفتند، مانند هفت طرح فولادی که امروز تقریبا تمام آنها آماده تولید هستند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی دیگر مانند سابق نخواهد شد اظهار کرد: با سیاست‌هایی که در اصل ۴۴ وجود دارد و بخش‌هایی از سازمان ایمیدرو که به بخش خصوصی واگذار شد، این دستگاه نقش حمایتی به خود می‌گیرد و اعتقاد دارد که باید برای توسعه بخش خصوصی تسهیلات لازم را در حوزه‌های فنی و تولیدی لحاظ کند.

کرباسیان ادامه داد: تاکنون با اکتشافاتی که در پهنه ها صورت گرفته است تا ۴۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ آهن اضافه شد و همین مقدار نیز در حوزه ذغال سنگ افزایش ذخایر صورت گرفت. همچنین در مواردی مانند طلا هم افزایش ذخایر داشتیم که میزان آن در این فلز قیمتی به ۵۰ میلیون تن رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches