×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۰  
true
true
پنج شهر لرستان اداره یا نمایندگی راه و شهرسازی ندارد

اقتصادتهران: فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: طبق آخرین ابلاغ انجام شده، نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی در تعدادی از شهرهای استان حذف شده و هم اکنون پنج شهر فاقد اداره یا نمایندگی هستند.

به گزارش ایرنا، قدرت الله ترابی نژاد روز پنجشنبه در کارگروه فنی راه و شهرسازی در فرمانداری خرم اباد افزود: علاوه بر شهرهای رومشکان و چگنی، نمایندگی ها ازنا و الشتر نیز حذف شده و خرم آباد به دلیل مرکز بودن این اداره را ندارد.

وی خواستار احیای ادارات شهرستانی راه و شهرسازی شد و اظهار داشت: نبود تشکیلات اداری از مشکلات اساسی است و به دلیل پیگیر نشدن کامل در اداره کل، طرح های راه، جامع و تفضیلی شهرها با مشکل مواجه شده است.

فرماندار دوره چگنی طول راههای این شهرستان را ۵۲۵ کیلومتر برشمرد و بیان کرد: ابتدای محور خرم آباد – چگنی با هشت کیلومتر طول از پرحادثه ترین مسیرها به شمار می رود که چهار خطه نشده است.

ترابی نژاد دسترسی راههای روستایی و برخی تقاطع های غیرهمسطح دوره چگنی را غیراصولی دانست و گفت: جاده روستایی پیرشمس الدین ، مشکلات بسیاری دارد.

وی خواستار تسریع در طرح چهارخطه ویسیان – معمولان به طول ۱۵ کیلومتر شد و افزود: راههای روستایی شهرستان دوره چگنی نیازمند اعتبارات ویژه است.

وی اضافه کرد: در سیل سال های ۹۴ و ۹۵ تعدادی از پل های بخش شاهیوند تخریب شده که کار بازسازی آنان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد رها شده و بارندگی های مجدد نیز پل های موقت را تخریب کرده است.

به گفته ترابی نژاد ۱۵ کیلومتر آزادراه، ۵۸ کیلومتر چهارخطه در حوزه استحفاظی دوره چگنی قرار دارد و از مجموع ۵۲۵ کیلومتر راه، مابقی اصلی، فرعی و شوسه هستند.

فرماندار خرم آباد نیز در این جلسه گفت: نیاز لرستان به ویژه مرکز آن خرم آباد با اعتبارات استانی برطرف نمی شود و تکمیل طرح ها در این بخش، نیازمند نگاه ویژه و تخصیص منابع ملی است.

اسد عبداللهی افزود: اعتبار امسال شهرستان در حوزه راه ۲۳۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که به هیچ وجه پاسخگوی حجم طرح ها و نیازمندی ها نیست.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد اعتبارات از محل تملک سرمایه ای و نفت و گاز تامین می شود اظهار داشت: مابقی به صورت شناور در اختیار وزارتخانه ها است که باید با مساعدت مدیران کشوری به استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: یک سوم جمعیت استان و بخش عمده ای از راههای آن در حوزه خرم آباد وجود دارد و مابقی ساکنان لرستانی نیز در طول هفته به مرکز سفر می کنند که این امر بیانگر اهمیت بهسازی محورهای مواصلاتی است.

فرماندار خرم آباد نبود چهارخطه و اصلاح راههای استان را ۲ ضرورت این شهرستان دانست و گفت: بسیاری از راههای روستایی شهرستان در بخش پاپی و به صورت پراکنده است.

عبداللهی راه روستایی سپیددشت را از نقاط مشکل دار برشمرد و افزود: به دلیل وجود ۵۰ کیلومتر از مسیر دسترسی آبشار بیشه به این منطقه، در برخی روزها سه هزار خودرو به این بخش سفر می کنند و بخش عمده ای از تصادف های منجر به فوت منطقه، در راههای فرعی و روستایی مسیر این آبشار است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد جاذبه های تاریخی و طبیعی استان در خرم آباد وجود دارد که این مهم موجب شده راههای شهرستان حجم وسیعی از ترافیک را به خود اختصاص دهند.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان نیازمند روکش آسفالت است، بیان کرد: در بخش بیرانوند نیز به دلیل ساخت ازادراه و عبور خودروهای سنگین، جاده دچار آسیب شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false