×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرونده قیمت گذاری خودرو بسته شد؟

در حالی تاکنون وضعیت آشفته بازار خودرو به سرانجام نرسیده که همچنان فعالان این بازار در سردرگمی به سر می برند.

معمولاً در ۳ ماه آخر ماه میلادی، خودروهایی که به بازار عرضه می شود منتسب به مدل سال ۲۰۱۵ است و همین دلیل می توان گمان برد که قیمت خودروهای وارداتی به احتمال زیاد رو به کاهش خواهد نهاد. از سوی دیگر چندی پیش با تصویب هیات وزیران خودروهای بیش تر از ۲۵۰۰ سی سی دیگر وارد کشور نخواهد شد و از این رو بازار خودروهای وارداتی را می توان ثبان یافته تر از خودروهای داخلی تلقی کرد.

اما این در حالی است که به تازگی یکی از مسوولان ارشد یکی از شرکت های خودروساز داخلی از اینکه مدام گفته می شود خودروهای داخلی بی کیفیت هستند انتقاد و عنوان کرده که “اصلاً اینطور نیست و به قدری این جمله به مردم گفته شده که آن ها پذیرفته اند که خودروهای داخلی با کیفیت پایین و قیمت بالا ارائه می شود.” البته اگر جدای از تعصبات وطنی بخواهیم قضاوت کنیم، واقعیت این است که خودروهای داخل به هیچ وجه توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند و نظر مردم نیز در این باره بیراهه نیست. اما اینکه باید از صنعت داخلی نیز حمایت کرد تا تولید داخلی به سر منزل مقصود برسد نیز سخنی گزاف نخواهد بود.

به هر حال جدل شورای رقابت با مجلسیان گویا به پایان رسیده زیرا هیچیک از دو طرف دیگر درباره قیمت خودرو اظهار نظری نمی کنند. پس از کاهش ۳ درصدی خودرو به دنبال افزایش قیمت آن که حرف و حدیث های بسیاری به دنبال داشت، به نظر می رسد پرونده خودرو در سال جاری بسته شده است. وزارت صنعت نیز به صراحت اعلام کرد که مبحث قیمت گذاری خودرو به آن ها ربطی نداشته و خود را از این قاعده خارج کرد. از سوی دیگر با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس به مراتب از میزان سفرهای برون شهری کاسته شده و بازار سرد خودرو سردتر نیز خواهد شد. اگر خودروسازان داخلی کمی به فکر قشر متوسط جامعه بودند و لمس می کردند که بازار کار و نیز اشتغال در کشور به دلیل رکود تورمی وخیم است شاید به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو فشار نیاورده و وضعیت بازار خودرو با خرید و فروش رونق می گرفت و از این حالت در می آمد.

 

کاهش ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی

در همین رابطه مدیر اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از کاهش ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی نرخ خودروهای پر تیراژ داخلی خبر داد به طوری که قیمت تیبا به ۲۴ میلیون و ۱۰۰هزار تومان، پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ پنج ۳۸ میلیون کاهش یافته است.

غلامحسین قاسمیان، مدیر اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، اظهار داشت: با توجه به افزایش عرضه خودروهای داخلی در بازار نرخ برخی از مدل های خودرو از ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان کاهش یافته است.

قاسمیان در ادامه با اشاره به نرخ برخی از خودروهای ساخت داخل، گفت: هم اکنون در بازار وانت بار ۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، سمند دو ایربک ۲۷ میلیون تومان،سمند سورن ۳۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۲۶ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان و پژو ۴۰۵ دو گانه سوز ۲۸ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان به فروش می رسد.

وی افزود: همچنین پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ به قیمت ۳۶ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان، رنو تندر ۳۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، رنو تندر اتوماتیک ۴۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، سوزوکی ویتارا دنده ای ۱۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان،سایپا ۱۳۲ اس ای ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۴۱ به قیمت ۱۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ اس ای ۱۹ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله می شود.

مدیر اتحادیه نمایشگاه داران گفت: قیمت تیبا ۲۴ میلیون و ۱۰۰هزار تومان، پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ پنج ۳۸ میلیون است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches