×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پرواز چارتری ممنوع نیست

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: ما نگفته بودیم که پرواز چارتری ممنوع است؛ بلکه اعلام کردیم تبدیل پروازهای برنامه‌ای به چارتری، از یک بهمن ممنوع خواهد بود.

به گزارش مهر، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح آشیانه شماره ۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران، با ابراز تسلیت نسبت به شهادت تعدادی از پاسداران در حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از اولین آشیانه هما در فرودگاه امام خمینی(ره) هستیم؛ به نحوی که هدفگذاری ما برای فرودگاه امام خمینی(ره)، دستیابی به ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر در سال است و هما علیرغم مشکلات مالی، این آشیانه را احداث و تجهیز کرده است.

وی افزود: امروز شاهد تست سرد ترمینال «سلام» در فرودگاه امام خمینی(ره)، با ظرفیت ۵ میلیون مسافر در سال هستیم که در بهار ۹۸ آماده خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر، به طور شبانه روزی ساخت و ساز در این زمینه برقرار است و اولویت ما این است که هیچ کاری برای افتتاح باقی نماند؛ چراکه اگر می خواستیم در دهه فجر، ترمینال سلام را افتتاح کنیم، امکان آن وجود داشت؛ اما همزمان با حضور مردم، شاهد عملیات عمرانی بودیم که نمی خواستیم این اتفاق رخ بدهد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با این حال بخشی از نیروهای انسانی در ترمینال سلام مستقر شدند و تجهیزات نیز در حال نصب است؛ البته برای عید ۹۸ این ترمینال آماده نیست و اواسط بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

اسلامی تصریح کرد: ایران ایر زیان‌ده نیست؛ بلکه زیان انباشته دارد که متأثر از خدماتی است که بعد از سالها، از سوی حسابرس شرکت، استخراج شده است. این شرکت همزمان، به دولت بدهی داشته و مطالباتی هم دارد که به دنبال تهاتر این دو با هم هستیم. به هر حال، هما جزو افتخارات کشور است؛ اما ایران ایر راهی جز اصلاحات ساختاری و حقوقی ندارد و در غیر این صورت نمی تواند با رقبای بین المللی رقابت کند؛ از این رو ناوگان این سازمان، نوسازی و تجهیز خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches