×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت ۳۶ میلیارد تومان وام به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

اقتصادتهران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان ۱۵۰ طرح کشاورزی در این استان پرداخت شده است.

الیاس تاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۵۵۹ طرح کشاورزی با بیش از ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار در کمیته فنی این استان تصویب شد.

تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری دارای نرخ بهره ۶ درصد است.

هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.

بانک مرکزی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم کهگیلویه و بویراحمد در این مرحله ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۷٫۷ درصد بوده که با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.

وی افزود: هم اینک ۶۳ طرح کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۱۵ نفر در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.

تاج الدینی بیان کرد: از این تعداد ۴۱ طرح مربوط به پرورش ماهی در نقاط مختلف این استان با پیش بینی اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: ۲۳۵ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۹۰ مورد آن‌ها فعال هستند و حدود ۴۵ طرح دیگر نیز به دلایل متفاوت به صورت فصلی راکد یا نیمه فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار هکتار اراضی دیم این استان به آبی تبدیل شده است.

وی ابراز داشت: ۴۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در تلاشیم سالانه سه هکتار به این آمار افزوده شود.

تاج‌الدینی بیان کرد: سال گذشته چغندرقند در ۱۰ هکتار با تولید ۸۰۰ تن در کهگیلویه و بویراحمد کشت شد اما در سال جاری برنامه ریزی شده که بیش از ۶۰۰ هکتار چغندرقند در استان کشت شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

۸۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches