×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پذیره نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات، ابتدای ۱۴۰۱

اقتصادتهران: یک مقام مسئول در شبکه بانکی از آغاز پذیره نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس طی سال آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادتهران، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران هفته گذشته در نشست «ابزارهای تأمین مالی مسکن و مستغلات» با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای پذیرش این صندوق‌ها در فرابورس نداریم عنوان کرد: ما در فرابورس پیگیر آن هستیم که پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات انجام شود به نحوی که پایان سال درج این صندوق‌ها در فرابورس صورت گیرد و فقط پذیره‌نویسی آن به سال بعد موکول شود.

فدایی به رابطه بین اقتصاد و بخش املاک و مستغلات اشاره و عنوان کرد: ارتباط قابل توجهی میان املاک و مستغلات و مخارج مصرف‌کننده وجود دارد و بخش عمده سبد دارایی مردم، املاک است. در اقتصادهای دنیا همبستگی ۶۰ تا ۹۰ درصدی بین تولید ناخالص داخلی و املاک و مستغلات وجود دارد.

در همین خصوص کاوه دلسوز مدیر سرمایه گذاری یک بانک خصوصی که متولی راه اندازی نخستین صندوق املاک و مستغلات است در گفت‌وگو با مهر درباره کارکرد صندوق‌های املاک و مستغلات (ریتس ها) Real Estate Investment Trust (REITs) اظهار کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات یا ریتس‌ها قرار است منابع مالی را از مردم جمع آوری کرده و دارایی‌های خُرد را به دارایی‌های کلان در بخش املاک و مستغلات احداث شده اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های املاک و مستغلات در بخش ساخت و ساز ورود نمی‌کنند، افزود: در این صندوق‌ها، با استفاده از منابع مردمی، در بخش املاک تکمیل شده اقدام به فعالیت اقتصادی شده و منافع حاصل از آن در بین دارندگان سهام یا یونیت‌های صندوق توزیع می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches