×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پایش تمام راه‌های منتهی به مرزهای غربی توسط پلیس

اقتصادتهران: رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه وظیفه عمده این پلیس در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) کنترل لایه به لایه جمعیت خواهد بود، از پایش و کنترل کامل تمامی مسیرهای منتهی به مرزهای غربی کشور با عراق، حتی مسیرهای فرعی و متروک توسط پلیس خبر داد.

به گزارش شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و افتتاح طرح‌های پلیس در این فرودگاه با اشاره به ماموریت‌های گسترده و سنگین پلیس پیشگیری ناجا در برقراری نظم و امنیت جامعه با اشاره به اینکه این نیرو، اکنون در آستانه تامین امنیت و پایش و کنترل جمعیت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) است، افزود: پلیس برای انجام این ماموریت از آمادگی خوبی برخوردار است چراکه برنامه ریزی دقیقی در این مورد وجود داشته و جلسات مربوط به اربعین در طول سال از اربعین گذشته تا کنون برگزار و کارها به دقت پیگیری شده است.

سردار شرفی اظهار داشت: در این ماموریت پیچیده و چند وجهی، وظیفه اصلی پلیس پیشگیری مدیریت لایه به لایه عزاداران امام حسین(ع) از استان‌های مبداء تا رسیدن به مقصد که همان پایانه‌های مرزی هستند، تعیین شده است و برای انجام شایسته این مهم ما در مسیر راهپیمایی ۱۵۹ توقفگاه پیش بینی کرده‌ایم که در صورت نیاز، می توان ۱۵۰هزار زائر را در این توقفگاه ها اسکان داد و تمام تدابیر نیز جهت پذیرایی ،بهداشت و درمان و استراحت در این مقرر ها پیش بینی شده است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: امنیت در تمام مسیرهای راهپیمایی اربعین به واسطه صدها واحد گشتی تامین خواهد شد و افزون بر این در مسیر راهپیمایی شمار بسیاری ایستگاه ثابت که هر دو مسیر رفت و برگشت را کنترل خواهند کرد و بیش از سه برابر پست‌های ثابت نیز ایستگاه بازرسی موقت در مسیرهای فرعی پیش بینی شده است تا به این ترتیب امنیت و نظم به شکلی کامل و مطلوب برقرار شود.

سردار شرفی همچنین به اشخاص و به ویژه اتباع کشورهای خارجی که قصد خروج غیر مجاز و بدون روادید از کشور را دارند، اشاره کرد و گفت: تمام مرزهای کشور با دقت کنترل خواهد شد و بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز پیش‌بینی شده تا این افراد را تحویل مراجع مربوط داده و یا به شهرهای مبداء خود بازگردانند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: رویکرد این پلیس درسال‌های گذشته افزایش ایمنی در راهپیمایی اربعین حسینی بوده است که امسال افزون بر مسئله ایمنی در سفر، بحث امنیت زوار را نیز با توجه به تهدیدهای موجود در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: در جریان انجام یک چنین ماموریتی هیچ جایی از نظر اهمیت ایمن بودن همانند فرودگاه و به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد نیست چراکه از نظر نوع مخاطبان و بازتاب رخدادهای آن که در ابعاد گسترده و جهانی مطرح است در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و همین مسئله وظیفه پلیس پیشگیری و پلیس فرودگاه‌ها را بسیار سنگین و دشوار خواهد کرد که انجام آن نیاز به تلاشی چندین برابر خواهد داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches