×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
٧ مخزن جدید ذخیره سازی گاز شناسایی شد

اقتصادتهران: ٧ مخزن جدید ذخیره سازی گاز برای شتاب بخشی به تحقق سند چشم انداز ١۴٠۴ شناسایی و در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: با دستور وزیر نفت و بر اساس برنامه ششم توسعه، مخازنی که پیشتر از سوی شرکت ملی نفت ایران اکتشاف شده و امکان بهره برداری از آن وجود ندارد برای مطالعه به شرکت ملی گاز ایران واگذار می شود تا حجم ذخیره سازی گاز کشور افزایش یابد.

حمیدرضا عراقی افزود: این موارد در کارگروه تعیین شده بررسی و پس از تایید وزیر نفت، مراحل شناسایی چاه مجدد و در نهایت تبدیل به مخزن ذخیره سازی انجام می شود.

وی با بیان این که تاکنون هفت مخزن برای بررسی به وزارت نفت ارسال شده است، یادآور شد: استفاده از مخازن جدید برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز از جمله استراتژیهای وزیر نفت بشمار می رود که توسط شرکت ملی گاز ایران در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، بر اساس این طرح، عملیات چاههای اکتشافی آغاز شده و چند مخزن در سالهای آینده به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با افزایش حجم ذخیره سازی گاز، پایداری تامین گاز کشور افزایش می یابد.

عراقی با اشاره به بهره برداری از مخزن ذخیره سازی شوریجه در سال ٩٣ گفت: امسال علاوه بر مخزن ذخیره سازی سراجه، مخزن شوریجه نیز به مدار آمده است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: بخشی از افزایش تولید گاز در سال آینده به دو مخزن ذخیره سازی شوریجه و سراجه تزریق می شود و در زمستان می توانیم برای پایداری شبکه از این گاز استفاده کنیم.

به گفته حسن منتظر تربتی، هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی ٢۵ میلیون مترمکعب گاز در مخازن شوریجه و سراجه وجود دارد و حجم برداشت گاز از مخازن در سال آینده به ٣٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches