×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
وعده وزیر صنعت برای رسیدگی به مساله مواد اولیه واحدهای لوله و پروفیل

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره یک واحد تولیدکننده لوله و پروفیل می گوید، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج شنبه در بازدید از این واحد صنعتی وعده رسیدگی به مشکل ورق فولادی مورد نیاز را داد که علاوه بر تامین داخلی به واردات نیز نیازمند است.

«امیر کاوه» ظهر پنجشنبه پس از بازدید «محمدرضا نعمت زاده» از واحد لوله و تجهیزات سدید واقع در جنوب غرب تهران به ایرنا افزود: مانند سایر واحدهای تولیدی، مشکل تسهیلات در گردش از دیگر مشکلات واحدهای لوله و پروفیل سدید است که به وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس شد.

به گفته وی، شمار واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل که عضو سندیکای این صنف هستند، بیش از ۱۳۰ واحد است که چنانچه با ظرفیت کامل فعالیت کنند امکان اشتغال افزون بر ۱۸۰ هزار نفر را خواهند داشت.

کاوه گفت: علاوه بر مشکل تامین مواد اولیه، موضوع خروج از رکود از دغدغه های فعالان صنعت لوله و پروفیل است که فعال سازی طرح های عمرانی در چارچوب برنامه ششم توسعه در این امر نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: فعالیت واحد صنعتی سدید به مدت سه سال به دلیل مشکل تامین مواد اولیه متوقف شده بود، اما اکنون با توان ۵۰ تا ۶۰ درصدی، فعالیت خود را از سرگرفته است.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد، ظرفیت لوله سازی قطور کشور سالیانه به چهار میلیون تن می رسد، اما واحدهای لوله سازی با یک چهارم ظرفیت فعالیت می کنند.

کاوه گفت: مشکل سود مرکب (علاوه بر سود اصلی، جریمه هم لحاظ می شود)، عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کرده و انتظار می رود وزیر صنعت،معدن و تجارت در این زمینه رایزنی های لازم را با طرف های مربوطه انجام دهد تا بار سنگینی از دوش تولیدکنندگان برداشته شود.

وی اضافه کرد: اکنون به دلیل مشکلات مواد اولیه و مالی، واحد صنعتی سدید ناگزیر از فعالیت به شکل کارمزدی است، زیرا کارفرما با ورق وارداتی و نیز از واحدهای داخل به شکل کارمزدی سفارش تولید می دهد که این امر فقط امکان تامین حقوق کارگران را که شمار آنها به ۵۵۰ نفر رسیده است، می دهد.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل گفت: موضوع کاهش تعرفه ۲۰ به ۱۰ درصدی برای واردات ورق به وزیر صنعت،معدن و تجارت منتقل شد و انتظار می رود در ابلاغ آن تسریع شود.

کاوه ، درخواست رسیدگی به مساله بیمه تامین اجتماعی که معضلی برای واحد های تولیدی شده است را از دیگر محورهای مطرح شده با وزیر صنعت بیان کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نعمت زاده اعلام کرده بود،: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ورق مورد نیاز اعضای سندیکای مزبور را فولاد مبارکه تامین کند و نورد و لوله اهواز به همراه فولاد خزر هر یک ۵۰۰ هزار تن از نیاز لوله پروفیل سازان را فراهم کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches