×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
وظیفه‌ دولت فراهم کردن زیرساخت‌ها با کیفیت و قیمت مناسب است

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از کسانی که گفته اند این وزارتخانه اتوبان در اینترنت کشور ایجاد کرده است، گفت: وظیفه‌ دولت فراهم کردن زیر ساخت ها با کیفیت و قیمت مناسب است تا ضمن برطرف کردن نیاز های مردم، آنان به سمت امکانات خارجی نروند.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های شرکت شاتل در زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات ، افزود: چه اشکالی دارد مردم بتوانند از اتوبان اینترنتی که در داخل فراهم شده، استفاده کنند و دیگر تمایلی به امکانات خارجی نداشته باشند.

عضو هیات دولت یازدهم با انتقاد مجدد از سخنان دبیرکار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: برخی احساس می کنند مردم تنها از جنبه منفی از زیرساخت ها استفاده می کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که مردم قوه تشخیص دارند و از زیر ساخت های ایجاد شده به خوبی استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر فردی از این زیر ساخت ها استفاده خلاف کرد نباید که همه جامعه را از این امکانات محروم کرد.

واعظی بستن و مسدود کردن را چاره کار ندانست و افزود: باید به فکر فرهنگ سازی و اصلاح روش‌های نادرست بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی، وظیفه صدا و سیما را تلاش برای فرهنگ سازی در باره استفاده درست از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما باید درکنار انتقادهایی که وارد می کند ، تلاش برای فرهنگ سازی هم داشته باشد تا بتوان از فرصت های این پدیده جدید جهانی استفاده کرد و تهدیدهای آن را کاهش داد.

واعظی با بیان اینکه نباید به صرف داشتن یک مسئولیتی خود را قیم مردم دانسته و با آنان رفتاری قیم مابانه داشته باشیم گفت: قیم مابانه با مردم برخورد کردن را قبول نداریم و تلاش می کنیم برای فرهنگ سازی در بین مردم بیش از پیش اقدام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه چه اشکالی دارد در کشور اتوبان اینترنت داخلی درست شود، گفت: برای ایجاد این اتوبان داخلی شبکه انتقال نسبت به کل سال های پیش از آن یازده برابر گسترش یافت تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

واعظی ادامه داد: وظیفه ما این است که برای مردم اتوبان اینترنتی داخلی ایجاد کنیم تا مردم محتاج نباشند برای برطرف کردن نیازهای خود به سمت کشورهای دیگر بروند، گرچه راه کسانی هم که تمایل دارند نیاز های علمی خود را برطرف کنند سد نخواهیم کرد.

عضو هیات دولت یازدهم با تاکید بر اینکه مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقابل محدودیت ها و کسانی که دنبال مسدود کردن هستند، می ایستد، گفت: اعتقاد ما خدمت برای مردم است، کسانی که می خواهند کار را به حاشیه‌ها بکشانند، بدانند ما به این حاشیه سازی ها توجه نخواهیم کرد و سیاست های دولت را اجرایی می کنیم.

واعظی بیان کرد: لازم است برای فکر و تصمیم مردم ارزش قایل شویم و تفکر قیم مابانه نداشته باشیم و تنها به اصلاح روش‌های نادرست فکر کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: پازل شبکه ملی اطلاعات با حضور شرکت های بخش خصوصی در حال تکمیل شدن است و باید تلاش برای تولید محتواهای بیشتر در این شبکه افزایش یابد و بخش خصوصی اقدام های خود را کاملتر کند.

واعظی شبکه ملی اطلاعات را کار و عزم گروهی دانست و گفت:شبکه با حضور اقلیتی از بخش دولتی و اکثریت بخش خصوصی به این مرحله رسیده است.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اهدافی که دولت یازدهم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال آن بود را شکستن انحصارهای این بخش برای ورود بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: انحصارگران پول، قدرت و نفوذ داشتند و مبارزه با آنها کارآسانی نبود، با اینحال انحصار در این بخش شکسته شد.

واعظی گفت: انحصار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شکسته شد، زیرا برای ما مردم و استفاده آنها از خدمات خوب مهم بود، نه سودی که این شرکت ها باید کسب کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches