×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
وضعیت مطلوب بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور در پسا تحریم

اقتصادتهران: بدون شک پس از به سرانجام رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم‌های که بیش از همه بر پیکره سیستم اقتصادی و به ویژه بانک‌ها سایه افکنده بود، اکنون زمان بهره‌برداری از فرصت‌هایی است که در اختیار شبکه بزرگ بانکی کشورمان قرار گرفته است.

با لغو تحریم‌ها، صنعت بانکداری به دلیل برقراری سوئیفت بیشترین تاثیر مثبت را خواهد و شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که بیش‌ترین اثربخشی مربوط به بانک‌هایی است که بهترین عرضه را در بازار سهام در اختیار دارند.

این در حالی است که سهام عرضه شده بانک‌ها در بورس که تا مدتی پیش توجه زیادی به آن معطوف نمی‌شد با بهبود شرایط، مخاطبان و مشتریان بیش‌تری را به سمت خود جلب و جذب می‌کند.

به بیان دیگر با رفع تحریم سوئیفت و افزایش مرادوات مالی و ارزی بانک‌های ایرانی، انتقال ارز تسهیل شده به راحتی میسر شده و این مجالی برای افزایش مراودات و تعاملات بانکی خواهد بود.

اما آنچه که در این میان از اهمیت برخوردار است، تطبیق شرایط بانک‌های کشور با دوران پساتحریم است که در این زمینه ضرورت مطابقت با شرایط بین‌المللی اهمیت خاصی دارد.

در این خصوص بانک صادرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور دارای شرایط بهتری نسبت به سایر بانک‌های کشور در بورس اوراق بهادار است و به نظر می‌رسد که بهترین بهره‌برداری از امکانات و شرایط پساتحریم در اختیار این بانک قرار داشته باشد.

بانک صادرات ایران با دراختیار داشتن بیش‌ترین شعبه در داخل و بزرگ‌ترین شبکه شعب خارجی از شرایط مطلوب تری در میان سپرده‌گذاران هم بانک و هم بورسی برخوردار است به طوری که مدیران این بانک بیش از همه در صدد ایجاد شرایط رضایت مداری در میان مشتریان خود هستند.

در حالی بورس تهران بعد از قرائت گزارش آژانس بین‌المللی درباره لغو تحریم‌ها واکنش جدیدی از خود نشان داد و با رشد دسته جمعی متغیر‌های خود مواجه شد که بعد از رشد ۱۰۰۰ واحدی شاخص در روز نخستین پس از اعلام برجام و بعد از قرائت آژانس بین‌المللی و بیانیه مشترک وزیر امور خارجه مبنی بر لغو تحریم‌های بین‌المللی واکنش تاریخی، بار دیگر در دومین روز متوالی با رشدی قابل ملاحظه مواجه شد که این نوید روزهای پر امیدی را برای بورس تهران و بانک‌هایی که در آن حضور دارند می‌دهد که به طور حتم وضعیت سهامداران بانک صادرات در روزهای آتی دستخوش تغییرات مطلوبی خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches