×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر تجارت رومانی بر سرمایه گذاری در ایران تاکید کرد

اقتصادتهران: وزیر جدید تجارت، محیط تجاری و کارآفرینی رومانی در ملاقات با سفیر کشورمان در بخارست به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری شرکت های رومانیایی در ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ‘ایلان لافر’ روز گذشته در دیدار ‘حمید معیر’با وی بر روابط تاریخی بین ایران و رومانی و اشتیاق کشورش جهت گسترش روابط اقتصادی با همه کشورها از جمله تهران و سرمایه گذاری مشترک شرکت های رومانیایی در کشورمان تاکید کرد .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز در این دیدار به روابط دیرینه کشورمان بر پایه احترام متقابل با رومانی اشاره کرد و ادامه داد:رشد قابل توجه مبادلات تجاری ایران و رومانی در سال ۲۰۱۶ و شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ و سفر موفق وزیران خارجه دو کشور به پایتخت های طرفین به همراه هیات هایی از شرکت های معتبر حاکی از روابط ممتاز دو طرف است.

معیر همچنین افزود:سفر موفق وزیر محیط زیست رومانی به تهران و امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست، سفر وزیر کشاورزی رومانی به ایران و مقدمه سازی برای انعقاد یادداشت تفاهم همکاری های دامی و انجام مقدمات تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پس از ۱۳ سال بر افزایش همکاریهای طرفین می افزاید.

سفیر ایران در رومانی همچنین یادآورشد:درنشست شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که در آینده نزدیک در رومانی برگزاری می شود؛ تفاهم نامه هایی همچون یادداشت تفاهم کمیته مشترک سرمایه گذاری، پروتکل همکاری میان بنادر شهید رجایی و کنستانزا، یادداشت تفاهم همکاری های راهداری و نگهداری از راه ها و تفاهم همکاری های دامی امضا خواهند شد.

معیر توضیح داد: یادداشت تفاهم میان وزارتخانه های ورزش و جوانان دو کشور، یادداشت تفاهم همکاری های هوایی و یادداشت تفاهم همکاری های امنیتی میان وزارت کشور ایران و وزارت امور داخله رومانی از مواردی است که در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور امضا می شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches