×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر بهداشت ایران، کمیسیونر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر شد

اقتصادتهران: قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل گفت: با اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی، حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان به صورت رسمی به عنوان کمیسیونر کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر این سازمان انتخاب شد.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن اسدی لاری افزود: بیماری های غیرواگیر علت مرگ ۷۵ درصد از مردم کشور است و سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید زیادی بر کنترل این بیماری ها در جهان دارد در همین راستا کمیسیون عالی رتبه ای متشکل از بیست و دو عضو و به ریاست مشترک چهار رئیس جمهور و وزیر برای هدایت برنامه های مشترک در سطح جهان تشکیل داده است و ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو، سند کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را تصویب کرد.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت چندین بار از ایران به عنوان یکی از کشورها و الگوهای موفق کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر یاد کرده و مقرر شده که گزارش پیشرفت های ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ ارائه شود.

سازمان بهداشت جهانی حدود ۷۰ سال سابقه فعالیت دارد و از سال ۱۹۴۸ فعالیت این سازمان به عنوان یکی از سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد به منظور کمک به ارتقای سطح سلامت مردم کشورها، پیشگیری و کنترل بیماری ها، کمک به دسترسی مردم کشورها به واکسن و داروهای مورد نیاز و شیوه های جدید تشخیصی و درمانی آغاز شد.

هم اکنون ۱۹۳ کشور دنیا عضو سازمان بهداشت جهانی هستند، دفتر مرکزی این سازمان در ژنو سوئیس است. سازمان بهداشت جهانی علاوه بر شش دفتر منطقه ای در شش منطقه دنیا، کمیسیون های تخصصی مختلفی در موضوعات مختلف برای کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر، بیماری های غیر واگیر، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و… دارد که وزرای بهداشت کشورها، وزرای بهداشت سابق کشورها و شخصیت های موفق و تأثیرگزار در حوزه های مختلف مرتبط با این کمیسیون ها به عضویت این کمیته ها در می آیند تا در زمینه های تخصصی مرتبط با آن کمیسیون و ترویج دستورالعمل های تخصصی آن در سطح جهان با سازمان بهداشت جهانی همکاری کنند.

سال گذشته ایران به علت تصویب سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر که به امضای رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا رسید و اجرایی شدن این سند ملی، به عنوان کشور پیشرو در مبارزه با بیماری های غیر واگیر از طرف سازمان بهداشت جهانی معرفی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches