×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر نفت بر پایداری شبکه انتقال گاز با توجه به افزایش سهم گاز در سبد انرژی کشور تاکید کرد

وزیر نفت در همایش گاز، دیروز، امروز، فردا با اشاره به اینکه سهم گاز به سرعت در سبد انرژی کشور در حال افزایش است، بر پایداری شبکه انتقال گاز در کشور تاکید نمود.

بیژن نامدار زنگنه ضمن تاکید بر اینکه بایستی به یک شبکه پایدار انتقال گاز در کشور دست یابیم، تصریح کرد: ایجاد یک شبکه پایدار در کشور موجب می شود که چنانچه اتفاقی در نقطه ای از کشور بیافتد و گاز در بخشی از شبکه قطع شود، نقاط دیگر شبکه، نقطه مذکور را تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: توسعه ذخیره سازی گاز در کشور نیز یکی دیگر از مواردی است که منجر به پایداری شبکه انتقال گاز در کشور می شود.

زنگنه ضمن تاکید بر ایجاد شبکه انتقال گاز منظم در کشور افزود: در این راستا منابع مالی مورد نیاز برای تحقق پروژه های مذکور توسط وزارت نفت تامین خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه گاز طبیعی تاکنون به مصرف سوخت پتروشیمی ها می رسیده است، افزود: با توسعه تکنولوژی می توان از گاز به عنوان خوراک تولید پروپلین استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۴ به لحاظ تراز تولید و مصرف گاز طبیعی نیاز به واردات نخواهیم داشت، تصریح کرد: در چنین شرایطی واردات گاز با هدف پایداری شبکه و همچنین ملاحظات اقتصادی صورت می پذیرد.

وزیر نفت در ادامه ضمن تاکید بر خدمات رسانی مناسب به مشترکین، افزود: با توجه به اینکه گاز بعد از برق وسیعترین شبکه توزیع و تماس با مردم را دارد، بنابراین ارائه بهترین خدمات به مشترکین دارای اهمیت است.

وی همچنین بر توجه ویژه به گازرسانی به جایگاه های سی.ان.جی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هر یک متر مکعب گاز جایگزین یک لیتر بنزین در کشور می شود بنابراین سرمایه گذاری در این بخش به نفع اقتصاد کشور است.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه بایستی بتوانیم در سطح مشترکین خانگی خود استفاده از سیستم CHP (تولید همزمان گرما و برق) را افزایش دهیم، یادآور شد: پاسخگویی به مشترکینی که برای دریافت این سیستم اقدام می کنند و همچنین به صرفه نمودن قیمت استفاده از این سیستم از عواملی است که موجب افزایش استفاده از سیستم مذکور در ساختمان ها خواهد شد و این امر راندمان را به بالای ۸۰ درصد افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهرها از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: برای نحوه تامین سوخت در روستاهای دورافتاده با توجه به شرایط آن روستا بایستی برنامه ریزی نماییم و با بررسی طرح های مختلف سوخت رسانی بهینه ترین روش را انتخاب کنیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches