×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
وزیرجهاد کشاورزی از تولید ۱۱۸میلیون تن محصولات کشاورزی درکشورخبرداد

وزیر جهاد کشاورزی از تولید ۱۱۸میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و ایجاد ۲۸۷ هزار شغل در بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۱ خبر داد.

‘ صادق خلیلیان ‘ افزود: با توجه به ظرفیت ها و ساختارسازی در بخش کشاورزی در سال جاری به حول و قوه الهی شاهد تحقق حماسه اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی سپس بر کاهش وابستگی به غرب تاکید کرد و گفت: کاهش وابستگی به کشورهای غربی نیازمند توجه به زیر ساخت های بخش کشاورزی یعنی آب و خاک است و با انجام بررسی های لازم ارقام قابل توجهی از اعتبارات بخش کشاورزی صرف فعالیت های چشمگیری در زمینه آب و خاک شده است.

وی با اشاره به ارایه برخی آمارهای عملکردی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه های زیر بنایی یادآور شد: توسعه صادرات پاسخگویی به تقاضای مصرف و جلوگیری از اتلاف محصولات کشاورزی از اولویت های مهم فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی در این بخش است.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، خلیلیان در ادامه به میزان سرمایه گذاری انجام شده از محل اعتبارات و تسهیلات کم بهره بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: علاوه براین که در سال گذشته ۲۸۷هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد شد، در این سال با تولید ۱۱۸میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شاهد بیشترین میزان رشد اقتصادی کشور در بخش کشاورزی بودیم.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴درصد رشد صادرات محصولات بخش کشاورزی را شاهد بودیم در حالی که میزان واردات انواع میوه به کشور در شش ماهه دوم سال گذشته نزدیک به صفر بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سلامت میوه در محصولات تولیدی اظهارداشت: ستاد پایش سلامت محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و فرآیند تولیدات انواع محصولات کشاورزی و دامی و آبزی را رصد و در زمینه باقی مانده مواد شیمیایی ، سموم ، کود و انواع هورمون ها فعالیت می کند.

خلیلیان همچنین از شروع بکار انجام کدگذاری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی از مبدا تا مقصد خبر داد و گفت: از این پس تمام محصولات تا مصرف رهگیری خواهد شد تا چنانچه آلودگی یا مشکلی باشد مبدا و مقصد آن مشخص شود.

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches