×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
وزارت صنعت حضور ۳۰ درصدی بانوان در مناصب دولتی را محقق کرد

اقتصادتهران: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت برای نخستین بار توانست حضور ٣٠ درصدی بانوان مدیر در مناصب دولتی را محقق کند.

به گزارش تارنمای تولید و تجارت ایران، معصومه ابتکار در چهارمین گردهمایی مشاوران امور بانوان استان‌ها و سازمان‌های تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت دوازدهم در ادامه سیاست‌های دولت یازدهم برای پیشبرد امور زنان در کشور برنامه‌های جدی دارد و به وعده‌های انتخاباتی خود درباره حمایت از حقوق آنان پایبند است.

ابتکار با گلایه از استمرار و به هم پیوستگی مدیریت‌ها در کشور، یادآور شد: این اتفاق که در همه جای دنیا مانند کشور ما وجود دارد بسیار آسیب زاست؛ زیرا جابجایی قدرت یکی از ارکان و اصول مردمسالاری است.

وی ادامه داد: باید زوایای دید و نگاه به زنان را تغییر داد، زنان نیز باید از خلاقیت توانمندی و جسارت خود برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنند.

ابتکار تاکید کرد برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف راه بزرگی پیش رو داریم و بانوان در این زمینه می‌‌توانند بسیار موثر باشند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از تدوین لایحه ای برای جلوگیری از خشونت علیه زنان خبر داد و گفت: مشکلاتی در ارتباط با قوانین از جمله بیمه و دیه داریم اما با تدوین لایحه ای که در مراحل پایانی آن است سعی کردیم مواردی را لحاظ کنیم که از هر گونه بی عدالتی علیه زنان جلوگیری شود.

وی افزود: لایحه ای نیز در ارتباط با کودکان داریم و با آموزش و پرورش همکاری بسیار ارزنده ای را آغاز کرده ایم.

ابتکار تصریح کرد: در این دوره برای زنان سرپرست خانوار، کارگروهی تخصصی تشکیل داده ایم که خوشبختانه این کارگروه در بخش‌های دولتی وغیردولتی بسیار فعال شده است.

به گفته وی، برای ارتقای مهارت‌ها و توان افزایی زنان باید اعتباراتی از محل صندوق توسعه در موضوع کارآفرینی و بنگاه داری ببینیم.

ابتکار گفت: امروزه کم ریسک ترین مشاغل، کسب و کارهای کوچک و خانگی است که مردم می توانند در آنها سرمایه گذاری کمک کند، زیرا اکنون بسیاری از بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور به دلیل تغییر صنعت با مشکلاتی روبرویند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches