×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ورود ۵۱ تریلیون قطعه پلاستیکی به دریاها

اقتصادتهران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از فاجعه‌ای تحت عنوان ورود ۵۱ تریلیون قطعه پلاستیکی به دریاهای جهان و افزایش سرعت نابودی دریاها بر اساس روند فزاینده ورود پلاستیک‌ها و ماکروپلاستیک‌های مورد استفاده در موادی همچون شوینده ها یا مواد دارویی و آرایشی به دریاها خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکاردر مراسم افطاری و دیدار و گفت وگو با جوانان افزود: اگرچه ممکن است برخی بگویند ما نیازی به دریاها نداریم اما باید یادآوری کرد که دریاها منشاء تغییر اقلیم در دنیا،منشاء تامین بخش مهمی از غذای مورد نیاز مردم دنیا و البته در کنار سواحل، محل سکونت بخش مهمی از مردم دنیا هستند و روند آسیب زدن به دریاها، فاجعه‌ای بزرگ است.

معاون رئیس جمهور افزود: آمار نگران کننده جهانی تنها مختص حوزه محیط زیست نیست و می‌توان به آمار دیگر حوزه‌ها همچون سرمایه‌گذاری برای تسلیحات در جهان به میزان ۱۲ برابر کمک‌های بشردوستانه برای صلح یا استفاده از ۸۰ درصد سرمایه‌های دنیا توسط ۲۰ درصد از جمعیت جهان نیز اشاره کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با طرح این پرسش که آیا به رغم آمارهای مایوس کننده و ناراحت کننده می توان به تغییر شرایط امیدوار بود، اظهار کرد: همواره باید برای برون رفت از چالش‌ها، دشواری‌ها و مشکلات پیش رو تلاش کرد و امیدوار بود.

وی با اشاره به مفهوم ردپای اکولوژیک در جهان گفت: ردپای اکولوژیک، میزان تاثیرگذاری انسان بر طبیعت یا به عبارت بهتر یک شاخص پایداری است که میزان مصرف انسان و اثر این مصرف روی محیط زیست را می توان از طریق آن ارزیابی کرد.

ظرفیت زیستی تهران سال ۱۳۷۵ به پایان رسیده است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ردپای اکولوژیک در ایران تقریبا در سال ۱۳۷۰ و در تهران تقریبا در سال ۱۳۷۵ به پایان رسیده است، اظهار کرد: این به معنای بهره‌کشی بیش از توان محیط زیست و طبیعت کشور است. روندی که به طور میانگین در ایران سه برابر ظرفیت زیستی طبیعت و محیط زیست است و البته در جهان نیز تقریبا همین شرایط حاکم است.

ابتکار افزود: در نتیجه این بهره‌کشی بیش از ظرفیت زیستی با بحران‌ها و مسائل مختلفی همچون بحران آب در کشور رو به رو هستیم و البته آلودگی هوا نیز همچون دنیا، در ایران نیز به چالشی مهم تبدیل شده است.

از هر هشت مورد مرگ و میر در دنیا، یک مورد منتسب به آلودگی هوا است

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه از هر هشت مورد مرگ و میر در دنیا، یک مورد منتسب به آلودگی هوا است، گفت: این بدان معنا است که یکی از مهم‌ترین چالش‌های جوامع بشری به ویژه در کلانشهرها و جوامع صنعتی امروز، آلودگی هوا است و متاسفانه ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: البته دولت یازدهم به رغم تمام چالش‌ها و مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف با آن رو به رو بود به علت نگاه و رویکرد ویژه رئیس جمهور در حوزه محیط زیست و اعلام اینکه دولت یازدهم، دولت محیط زیستی است، برنامه‌ها و اقدام‌های بسیاری را برای رفع چالش‌های محیط زیستی کشور آغاز و اجرا کرد البته به علت برداشتن همین گام‌های مهم، نتایج مثبتی نیز کسب شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches