×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور

اقتصادتهران: معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران ریزگرد در کشور وجود دارد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن وحید بر مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور تاکید کرد و گفت: ما باید در زمینه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز قانون داشته باشیم و در این راستا لایحه آبخیزداری تدوین و تقدیم دولت شده و اکنون در کمیسیون زیربنایی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در راستای اقدامات در حوزه‌های آبخیز هم‌افزایی داشته باشیم در بدنه دولت باید انسجام لازم وجود داشته باشد.

وحید اظهار داشت: ما با تدوین لایحه آبخیزداری و سند حوزه آبخیز قصد دخالت در برنامه‌های سایر وزارتخانه‌ها را نداریم و بیشترین تاکید ما این است که کارها و اقدامات بر اساس سند حوزه آبخیز و در راستای تاب‌آوری حوزه‌های آبخیز پیش برود تا بحران‌هایی نظیر فرسایش خاک، ریزگردها، خشکی و فرونشست زمین افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه بخشی از بحران‌ها در حوزه‌های آبخیز ناشی از بخشی‌نگری در مدیریت منابع طبیعی است، گفت: قرار نیست بخش عظیمی از منابع حوزه آبخیز در بالادست مصادره و در آن بحران زیستی ایجاد شود و بعد بگوییم وزارت جهاد کشاورزی با بیابان زایی و ریزگردها مبارزه خواهد کرد.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی کشور ادامه داد: در حال حاضر از ۱۲۵ میلیون هکتار حوزه آبخیز در حدود ۲۳ درصد آن عملیات آبخیزداری انجام شده که از نگاه مردم اثرات مثبتی داشته، اما از نظر مدیریتی انتظار بیشتری وجود دارد.

وی نقش مردم در حفاظت از خاک و حوزه‌های آبخیز را مهم خواند و در عین حال تصریح کرد: مشارکت مردم به این معنا نیست که بار دولت را به دوش مردم بیندازیم، بلکه باید بتوانیم مردم را در منافع حوزه آبخیز سهیم کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches