×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۸ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
وجود ۱۵۰۰ واحد عطاری غیر مجاز در تهران

اقتصادتهران: رییس اتحادیه عطاران و سقط فروش استان تهران گفت: اکنون ۵ هزار واحد عطاری در تهران فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵۰۰ واحد عطاری غیرمجاز و بدون مجوز هستند و باید پروانه کسب دریافت کنند و یا اینکه پلمب شوند.

به گزارش ایرنا، «مرتضی جعفری» عصر روز دوشنبه در نشستی اظهار کرد: به طور عمده واحدهای عطاری غیرمجاز به فعالیت‌های حاشیه‌ای و فروش انواع قرص‌های متادون، قرص برنج و… و یا محصولات چاقی، لاغری فعالیت دارند و یا محصولات گیاهی بی‌کیفیت می‌فروشند.

رییس اتحادیه عطاران، سقط فروشان استان تهران اظهار داشت: عدم نظارت بر این واحدهای بدون مجوز باعث شده که وجهه واحدهای مجوزدار که به کار قانونی و حرفه‌ای خود می‌پردازند، نیز خدشه‌دار شود.

به گفته وی، در سال ۱۳۸۰ بازرسی‌ها نشان داد که ۱۳۰۰ عطاری دارای پروانه کسب و ۱۶۱۰ عطاری تقاضای پروانه کسب در کشور وجود دارند.

جعفری یکی از مشکلات این صنف را وضعیت نامطلوب عرضه و نوع خام‌فروشی و فله فروشی دانست و تصریح کرد: تلاش داریم با آگاهی سازی، وضعیت عرضه گیاهان دارویی در عطاری‌ها را ساماندهی کنیم که این امر نیازمند بسته‌بندی این کالاها با درج تاریخ مصرف است.

وی درباره اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صنوف عطاران را متهم به کارهای درمانی می‌کند، گفت: درمان هیچ ارتباطی به صنف عطاری ندارد. در حقیقت آنها داروخانه‌های مدرن قدیمی هستند که طول قدمت آنها به زمان صفویه بازمی‌گردد.

وی از اتاق اصناف خواست تا در خصوص ساماندهی این وضعیت در فضای مجازی اقدام شود تا هیچ محصولی بدون نظارت در فضای مجازی به فروش نرسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches