×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
واگذاری ۱۰۰ شرکت وزارت نیرو با اجرای اصل ۴۴

وزیر نیرو با اعلام واگذاری ۱۰۰ شرکت زیرمجموعه وزارتخانه متبوعش در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: ۶۹ سد ملی و ۳۱ هزار و ۴۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم ایجاد شد.

به گزارش مهر، مجید نامجو گفت: وزارت نیرو توانسته است با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بدون مشکل بیش از ۱۰۰ شرکت خود را واگذار کند. وزیر نیرو همچنین از احداث بیش از ۶۹ سد ملی و ۳۱۴۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در سال های فعالیت دولت های نهم و دهم خبر داد.

وی با بیان اینکه تامین آب و برق دو اصل اساسی و مهم در کشور محسوب می شود اظهار داشت: ظرفیت تولید برق کشور در سال ۵۷، هفت هزار و ۲۴ مگاوات بود که این رقم در ابتدای دولت نهم به ۳۸ هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید و هم اکنون از ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات عبور کرده است.

نامجو با اشاره به ساخت ۶۹ سد ملی در ۸ سال گذشته، گفت: ظرفیت حجم ذخایر سدهای کشور اکنون به ۵۲٫۵ میلیارد مترمکعب رسیده است در صورتی که حجم مخازن سدهای کشور در ابتدای انقلاب حدود ۱۲٫۵ میلیارد مترمکعب و این رقم تا ابتدای دولت نهم ۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است. این موفقیت موجب شده است با توجه به شرایط آبی بویژه خشکسالی های اخیر، بتوانیم وضعیت آب کشور را به خوبی مدیریت کنیم.

وزیر نیرو به کاهش ۵ درصد از اوج مصرف برق و دو درصد از مصرف انرژی به واسطه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در دولت این فرایند با شفاف سازی و یکسان سازی و ساده سازی تعرفه های آب و برق به گونه ای انجام شد که هم رضایتمندی مردم را به همراه داشت و هم دولت توانست به اهداف خود در این زمینه دست یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که این روند در مراحل بعدی نیز اجرا شود تا تغییر رفتار مردم در مصرف انرژی ادامه داشته باشد و بتوانیم به استانداردهای مصرف در جهان برسیم. نامجو ادامه داد: ۶۰ درصد ظرفیت های قابل واگذاری وزارت نیرو واگذار شده و ۴۰ درصد باقیمانده به علت مشکلاتی که اعم از پیچیدگی های این شرکت ها و یا خدمات انحصاری آنها است، تاکنون واگذار نشده است اما در حال آماده سازی آنها برای واگذاری هستیم و کارها در این زمینه به خوبی پیش می رود.

نامجو با اشاره به وضعیت پروژه های مهر ماندگار صنعت آب و برق گفت: از ابتدای اجرای این طرح بزرگ ۲۸۸ طرح به وزارت نیرو اختصاص داده شد که تاکنون ۱۳۸ طرح به بهره برداری رسیده است و امیدوار هستیم که تا پایان سال نیز مابقی طرح ها را به ثمر برسانیم.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches