×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
واگذاری ۱۱هزار هکتار پس کرانه بندر امام به بخش خصوصی

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۱ هزار هکتار پس کرانه در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که قصد داریم این زمین ها را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهیم تا مواد اولیه را با ایجاد ارزش افزوده به محصول نهایی تبدیل کنند.

عباس آخوندی روز سه شنبه در حاشیه سفر به مجتمع بندری امام خمینی (ره) خوزستان در جمع خبرنگاران، ایجاد ارزش افزوده در پروژه ها را یکی از مهم ترین استراتژی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و خاطر نشان کرد: از اهدافی که در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می شود ایجاد ارزش افزوده در پروژه هاست.

وزیر راه و شهرسازی، تعریف پروژه های توسعه ای و ایجاد ارزش افزوده را از مهمترین رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد و گفت: باید با کمترین هزینه لجستیکی مواد اولیه را در اداره بنادر و دریانوردی بندرامام خمینی (ره) به محصول نهایی تبدیل کرد.

وی بیان کرد: این به آن معناست که بتوان در بندر کارخانجاتی احداث کرد که بتوانند مواد اولیه را در مجتمع بندری پس از تخلیه به محصول نهایی تبدیل کنند تا پس از تولید بخشی از محصول نهایی وارد بازار داخل، و بخشی از آن نیز صادر شود که این مهم هم اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است.

آخوندی از جمله نخستین طرح ها در این زمینه را احداث کارخانه روغن کشی در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: در این طرح دانه های روغن وارداتی از برزیل به این بندر، تبدیل به روغن شده و در نهایت بخشی از این محصول وارد بازار ایران شده و بخش دیگری نیز از صادر می شود.

وی افزود: ۱۱ هزار هکتار پس کرانه در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که قصد داریم این زمین ها را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهیم تا مواد اولیه را با ایجاد ارزش افزوده به محصول نهایی تبدیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بندرامام خمینی (ره ) ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه با مشارکت بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری شده و اجرای یکهزار و ۷۰ میلیارد ریال پروژه جدید نیز آغاز شده به انعقاد تفاهم نامه تجاری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در اداره بنادر و دریانوردی بندرامام خمینی(ره) در راستای توسعه تجارت در این بندر است.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت های ریلی در سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان مستقر در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: از جمله پروژه های توسعه ای که با جدیت در حال پیگیری است تجهیز این بندر به سامانه حمل و نقل ریلی است که تاثیر قابل توجهی در توسعه حجم فعالیت های بندری خواهد داشت.

آخوندی بیان کرد: احداث یک سیلوی ۵۰ هزار تنی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از دیگر پروژه های حایز اهمیت بنادر و دریانوردی است که امکان بارگیری و حمل و نقل مستقیم را از سیلو به واگن های ریلی فراهم می کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذار این پروژه ۱۰۰ واگن جدید وارد سیستم کرده که توسط شرکت واگن سازی پارس ساخته شده و ۲۰۰ واگن دیگر نیز سفارش داده که ۳۰ واگن از آنها به زودی وارد سیستم می شود.

آخوندی به اجرای طرح نوسازی خطوط ریلی در بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم در زمینه حمل و نقل ریلی در این بندر اشاره کرد و گفت:با اجرای این طرح به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر سهم زیرساخت ریلی در این بندر افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی اتصال بندر امام خمینی(ره) به شبکه حمل و نقل ریلی را یکی از طرح های در دست پیگیری از پارسال که منجر به آغاز اجرای پروژه های موفقی در امسال شد معرفی کرد و افزود: احداث سیلوهای بتنی ۱۵۰ هزار تنی یکی دیگر از پروژه هاست که با اجرای آن می توان به صورت مکانیزه و مستقیم غلات را از کشتی در سیلو تخلیه کرد.

وی به اجرای طرح لایروبی اسکله ۳۷ مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان یک اقدام مهم که عمق آب خور کشتی ها را از ۱۰ متر به ۱۲ متر افزایش داده معرفی کرد و گفت: این طرح این امکان را فراهم کرد تا کشتی های بزرگتر با ظرفیت ۴۵ هزار تن در این بندر بارگیری ، تخلیه و پهلو گیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی به اقدامات انجام شده برای خارج سازی مغروقه های بندرامام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه هایی که از سال ۹۵ پیگیری شد و در سال ۹۶ فعال شد خارج کردن مغروقه ها در آبراه خور موسی در این بندر است.

آخوندی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی هفت کشتی ایرانی در آبراه خور موسی غرق شدند افزود: خارج سازی مغروقه ها کار بسیار سنگین و بزرگی است چرا که که هر کشتی چندین هزار تن وزن دارد با این وجود ۶ کشتی مغروقه خارج شدند و امیدواریم کشتی هفتم نیز خارج شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم پس از گذشت حدود ۳۰ سال از جنگ تحمیلی آبراه خور موسی پاکسازی شود و سپس لایروبی شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش می شود تا ظرفیت آبراه خور موسی در راستای استاندارد سازی پیش رود که البته این اقدام از سوی شرکت های ایرانی از صفر تا صد قابل اجراست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches