×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
واحد نخست فاز ١٩ پارس جنوبی راه اندازی می‌شود

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: اولین ردیف پالایشی (ترین) فاز ١٩ پارس جنوبی پیش از زمستان امسال در وارد مدار تولید قرار خواهد گرفت.

علی اکبر شعبانپور درجریان بازدید از پروژه های اولویت دار پارس جنوبی با اشاره به تمرکز تمامی جبهه های کاری در راستای اولویت‌های تعیین شده وزارت نفت، اظهار کرد: امسال علاوه بر بهره برداری کامل از فاز ١۵ و ١۶ و دستیابی به ظرفیت کامل تولید گاز از این فازها،نخستین واحد فاز ١٩ نیز پیش از زمستان امسال وارد مدار تولید می شود.

وی به اولویت تکمیل سکوی C فاز ١٩ اشاره کرد و با بیان این که روند توسعه این سکو مثبت است، افزود: هم اکنون لوله گذاری بخش دریایی فاز ١٩ تکمیل شده و در بخش پالایشگاهی نیز فرایندهای مربوط به تست لوله ها، کابل کشی، نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق، مولدهای برق، کمپرسورهای هوا و سیستم کنترل DCS و سایر تجهیزات در راستای راه اندازی پروژه درحال انجام است.

شعبانپور با بیان این که در حال حاضر سکوی SDP٢ با موفقیت راه اندازی و مورد تست قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اجرای عملیات خط لوله بین فازی و انجام مراحل نهایی اتصالات مورد نیاز، سکوی SPD٢ که پیش از این در پروژه فاز یک مورد بهره برداری و تولید قرار می گرفت به سکوی ١٩C متصل می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این که بخش خشکی فاز ١٩ شامل حوزه وسیعی از ساخت و اجرای تاسیسات پالایشگاهی است، تهیه و تامین موثر کالا و تجهیزات مورد نیاز و توان تخصصی مطلوب پیمانکاران اجرایی پروژه (EPC) در راهبری عملیات بخش خشکی و فراساحل را از مشخصات بارز این طرح ملی دانست و گفت: پیش بینی می شود که نخستین ردیف شیرین سازی گاز این فاز، اوایل آبان ماه امسال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: مراحل نهایی تکمیل کمپرسورهای هوا و فعالیت‌های آبرسانی و کلر زنی در واحدآبگیر با حضور نماینده سازندگان اصلی این بخش‌ها در حال راه اندازی و در واحد بخار نیز عملیات تمیزکاری، قلیایی شویی و تولید بخار صورت گرفته است.

شعبانپور عنوان کرد: در مرحله نخست، ردیف‌های شیرین سازی ٣ و۴ پالایشگاه فاز ١٩ راه اندازی می شود و تولیدات گازی آن به خط پنجم سراسری گاز کشور ارسال خواهد شد.

تولید گاز به ٧۶٠ میلیون متر مکعب در روز رسید

در خبر دیگری آمده است، تولید گاز از آغاز به کار دولت یازدهم ( مردادماه ٩٢) تا اسفندماه سال ١٣٩٣ به٧۶٠ میلیون متر مکعب در روز رسید.

بر اساس گزارش معاونت امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، میزان تولید گاز در دولت یازدهم به ٧۶٠ میلیون مترمکعب در روز رسید.

صادرات گاز یکی از مهمترین برنامه ها و سیاستهای وزارت نفت است که با افزایش تولید گاز آن را پیگیری می کند؛ در این زمینه در طول دو سال گذشته طرحهای صادرات گاز به پاکستان، عمان و دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس پیگیری شده و تلاش گسترده ای برای آغاز صادرات گاز طبیعی به عراق در سال ٩۴ انجام شده است.

برای صادرات گاز ایران به عراق کارهای مهمی انجام شد که می توان به تکمیل خط ششم سراسری و فاز اضطراری آن (خط لوله چهارمله- نفت‌شهر) اشاره کرد، همچنین در چارچوب مصوبه اخذ شده از شورای اقتصاد بر پایه بند ق تبصره ٢ قانون بودجه سال ١٣٩٣ قرارداد فی مابین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران منعقد شده و مناقصه مربوط به آن نیز برگزار شده است.

به گزارش شانا، صادرات گاز به بغداد قرار است درآینده نزدیک آغاز شود؛ صادرات به بغداد با حجم روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز می شود و تا ٣۵ میلیون مترمکعب در روز قابل افزایش است؛ طبق برنامه همچنین قرار است ایران به بصره نیز گاز صادر کند که صادرات گاز به بصره با حجم روزانه پنج میلیون مترمکعب آغاز می شود و سرانجام به ٣٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

بر این اساس، صادرات گاز به کشورهای منطقه اولویت نخست وزارت نفت است و بیژن زنگنه، وزیر نفت و معاون او بارها بر این موضوع تاکید کرده اند؛ امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل وبازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که صادرات گاز ایران به کشورهای منطقه در روابط سیاسی ایران بسیار تاثیرگذار است، عراق را یکی از مشتریان گاز ایران دانست و گفت: با برقراری امنیت در خاک عراق، گاز ایران بزودی به این کشور خواهد رفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches