×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
هم‌اندیشی وزیر اقتصاد با دانشگاهیان درباره واگذاری خودروسازها

اقتصادتهران: جلسه هم‌اندیشی صاحبنظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو در دانشگاه علامه طباطبایی با محوریت واگذاری سهم دولت در خودروسازها برگزار شد و بنا بر اعلام وزیر اقتصاد، هفته آینده نیز در یکی از دانشگاه‌های صنعتی کشور دومین نشست برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در این نشست هم‌اندیشی گفت: دولت باید در زمینه تغییر نقش خود از حوزه تصدی‌گری خودروسازی و نه نقش‌آفرینی در صنعت خودرو، عزم جزمی داشته باشد که این‌گونه است.

وی افزود: با توجه به دستور رییس‌جمهور، همکاران ما در وزارت صمت، تلاش‌های متعددی را در این زمینه شروع کرده اند و با توجه به این‌که بخش مهم این تصمیم به سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد مرتبط است. ما نیز در وزارت اقتصاد تلاش کردیم در قالب چند نشست مشترک با وزارت صنعت معدن و تجارت به چارچوب مشخص و هماهنگ برسیم.

خاندوزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابعاد و نیازهای صنعت کشور این است که در سال‌های اخیر تصمیم عاقلانه‌ای بگیریم که بعداً تاسف نخوریم که چرا به‌خوبی کارشناسی نشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به چارچوبی که مورد اتفاق بین دو وزارت‌خانه اقتصاد و صمت قرار گرفته، گفت: بنا شد پیش از به مرحله اجرا درآمدن و تدوین جزییات این موضوع یعنی واگذاری سهام دولت در این دو شرکت خودروسازی مورد بحث و بررسی کارشناسان و استادان دانشگاه و همچنین خبرگان اقتصادی و فعالان صنعت خودرو قرار گیرد.

وی با اشاره به این نشست در دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: این نخستین جلسه در این زمینه بود و هفته آینده نیز در یکی از دانشگاه‌های صنعتی کشور دومین نشست را برگزار خواهیم کرد.

خاندوزی افزود: قصد داریم تا در خلال این گفت‌وگوها سند مشترک را که بین وزارت اقتصاد و وزارت صنعت معدن و تجارت تدوین می‌شود، صیقل دهیم و به جزئیاتی برسیم تا حداکثر مشارکت صاحب‌نظران در صنعت سند مشترک دو وزارت‌خانه را داشته باشیم.

وی افزود: اصرار ما این است که با توجه به شرایط خاص اقتصاد ایران و البته با نگاه به استفاده از تجارب بین‌المللی، این موضوع را بررسی کنیم و باید آن چشم‌انداز را نیز مورد توجه قرار دهیم اما با توجه به مختصات اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی کشورمان و مسائل سیاسی مرتبط با صنعت خودرو و انتظارات اجتماعی تصمیمی بگیریم که نتیجه آن  از سوی سیاست‌گذار تک بعدی نشود.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه سیاست‌گذار صرفا به عنوان یکی از طرف‌های موضوع به آن نگاه نمی‌کند، ادامه داد: بنابراین تلاقی ابعاد مختلف، کار پیچیده‌ای است و هدف این است که بتوانیم بعد از این جلسات و هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری صنعت خودروی کارآمدتری داشته باشیم.

وی افزود: گزینه های مختلفی مطرح است اما هر مسیری که موجب بهره‌وری و رقابت‌پذیری شود، همان مسیر را خواهیم رفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches