×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
همکاری‌های تجاری کشاورزی ایران و صربستان توسعه می‌یابد

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی بر تبادل دانش فنی و توسعه همکاری‌های ایران و صربستان تاکید کرد و گفت: ایران و صربستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشند.

به گزارش اقتصادتهران، کاظم خاوازی عصر یکشنبه در دیدار با «نیکلا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه صربستان در محل وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی ارتباط بسیار خوبی با کشورهای شرق اروپا داشته‌ ایم افزود: کشور های حوزه بالکان به ویژه صربستان از پیشرفت خوبی برخوردار هستند و ایران ارتباطات خوبی در بخش کشاورزی با این کشور ها دارد، از این رو روابط ایران و صربستان در بخش‌ های مختلف در حال توسعه است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک بین ایران و صربستان را می پذیریم اظهارداشت: دو کشور روابط بسیار خوبی  از سال ۹۴ تاکنون در زمینه بذر داشته‌ اند به طوری که که در آخرین سفر معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی از این امکانات در صربستان بازدید و با وزیر کشاورزی صربستان هم دیدار داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نکات مهم برای ما توجه به پتانسیل ‌های طرف مقابل برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در زمینه انواع کود، سموم و آفتکش ها است، تصریح کرد: ایران دارای منابع نفتی است و بسیاری از فرآورده ‌های نفتی می‌تواند به تولید آفتکش ها کمک کند و ما می‌توانیم مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشیم.

خاوازی درباره فرآورده‌ های دامپزشکی و واکسن گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که متعلق به وزارت جهاد کشاورزی است از حدود ۱۰۰ سال پیش تاکنون انواع واکسن‌ ها را در سطح منطقه تولید و توزیع می‌کند که می توانیم در قالب بخش خصوصی و دولتی با صربستان همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: دانش فنی بسیاری از این واکسن‌ ها به بخش خصوصی واگذار شده و این بخش می‌تواند به صورت مستقل و با نظارت دولت با صربستان مذاکره کند، در مقابل، صربستان بسیاری از مواد مورد نیاز ما مانند لیزین و متیونین (مکمل جیره خوراک دام) را می‌تواند به ایران صادر کند.

وی با اشاره به این که ما آمادگی تهاتر در تجارت را داریم، افزود: در مقابل نفت و سایر فراورده ‌های نفتی می‌توانیم برای واردات غلات از صربستان با وزارت کشاورزی این کشور تفاهم نامه داشته باشیم، همچنین می‌توانیم در خصوص زعفران، گیاهان دارویی، میگو و خاویار هم ارتباطات را گسترش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در ایران اظهارداشت: در ایران سالانه ۱۱۵ هزار تن عسل و سه  میلیون تن سیب درختی تولید می شود و همچنین مناطق بسیار گسترده و مستعدی در زمینه تولید تمشک داریم و بخش خصوصی ایران و صربستان می‌توانند در زمینه موضوعات گسترده با یکدیگر تعامل کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches