×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار صندوق های سرمایه گذاری درباره افت قیمت طلا

در حالی که کاهش شدید قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون موجب زیان و ضرر ۶۴ میلیارد دلاری صندوق های سرمایه گذاری جهان شده این صندوق ها همچنان نسبت به ادامه روند نزولی قیمت طلا هشدار می دهند.

به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ؛ قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۳ درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش قیمت طلا از سال ۱۹۸۱ میلادی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش بهبود نسبی وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بهره بانکی اروپا موجب افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی شده و این مساله کاهش بیشتر قیمت طلا را در پی داشته است.

موسسات مالی بارکلیز و کردیت سوییس نیز پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال کاهش خواهد یافت. به اعتقاد کارشناسان تحولات اقتصادی آمریکا در هفته های آینده و نشست فدرال رزرو تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت طلا از دسامبر ۲۰۰۸ تا ژوئن ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت. فدرال رزرو آمریکا در این مدت بیش از ۲ هزار میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

موسسه گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان امسال حدود ۱۳۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود ولی این قیمت سال آینده به کمتر از ۱۰۵۰ دلار خواهد رسید.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches