اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه متضرر اصلی حذف آبونمان تلفن ثابت، علاوه بر مخابرات، خود مردم هستند، از تلاش برای برگرداندن این آبونمان خبر داد و تاکید کرد در غیر این صورت ممکن است تعرفهها افزایش پیدا کند.
سیدمجید صدری در گفتوگو با ایسنا درباره حذف آبونمان تلفن ثابت، اظهار کرد: ما هزینه نگهداری از تلفن ثابت را میپردازیم که بخشی از این هزینه از طریق آبونمان جبران میشد و حذف این آبونمان به ما خسارت ۷۰۰ تا هزار میلیاردی خواهد زد. اما قصد افزایش تعرفه واگذاری تلفن ثابت را نداریم و این هزینه همان ۲۰۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: لغو آبونمان و مصوبات رگولاتوری توسط دیوان عالی کشور تقریبا بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد از درآمد سالانه مخابرات را کم میکند و این موضوع به شرکت مخابرات آسیب جدی وارد میکند. ما از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیریهای خودمان، این اعتراض را به دیوان عالی منتقل کردیم و امیدواریم مثمرثمر قرار گیرد. حذف آبونمان همچنین موضوع نگهداری و توسعه مخابرات را دچار مشکل میکند و متضرر اصلی این موضوع علاوه بر مخابرات خود مردم هستند. امیدواریم دیوان این رای را برگرداند و یا بتوانیم با افزایش تعرفه آن را جبران کنیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعرفه نارضایتی مردم را در پی ندارد، گفت: تلاش میکنیم با افزایش کیفیت کاری کنیم که ناراضی نباشند. ما باید درآمدها را افزایش دهیم و تنها راه هم این است که برروی دیتا و سرویسهای ارزش افزوده سرمایهگذاری کنیم. علاوه بر اینکه درآمد ما از تلفن ثابت است، برای افزایش درآمد باید یک برنامهریزی مناسب روی دیتا داشته باشیم.
صدری در پاسخ به اینکه آیا روند توسعه در مخابرات کند نیست، توضیح داد: برای دیتا و فیبرنوری برنامههای خوبی داریم. از جمله اینکه تعرفههایمان را در حوزه فیبرنوری کاهش دادیم و هزینه کابلکشی داخل ساختمان را برای فیبرنوری فعلا رایگان کردیم. البته این درآمد زیاد نبوده اما ما بلندمدت به این موضوع فکر میکنیم. همچنین هزینه مودم را تقسیط کردیم. اینها تلاشهایی است که بتوانیم مردم را ترغیب کنیم که به سمت سرویسهای جدید بروند.