×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هدفگذاری برای تولید ۹۲۰ هزار تن گوشت قرمز

اقتصادتهران: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در افق ۱۴۰۰ تولید بیش از دو میلیون و ۷۳ هزار تن گوشت طیور و ۹۲۰ هزار تن گوشت قرمز هدفگذاری شده است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی در گردهمایی معاونان بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ها گفت:برنامه های متعددی برای افزایش تولیدات دام و طیور در چارجوب برنامه اقتصادی مقاومتی داریم.

وی با بیان این که پارسال¬ دو میلیون و ۶۰ هزار تن گوشت طیور در کشور تولید شد، اظهار داشت: این عدد¬ امسال¬¬ با ۷ درصد افزایش به دو میلیون و ۲۳۶ هزار تن رسیده ضمن اینکه ایران در تولید گوشت طیور در رتبه هشتم جهانی قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان صادرات گوشت طیور کشور در سال جاری را ۴۰ هزار تن اعلام کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید تخم مرغ نیز تصریح کرد: برای سال ۹۶ تولید ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ پیش بینی کرده بودیم که به علت بیماری آنفلوانزا و معدوم شدن بخشی از مرغ های تخم گذار آلوده این عدد به ۸۸۷ هزار تن رسید.

وی مصرف سرانه تخم مرغ در کشور را ۱۱ کیلوگرم و مصرف سرانه دنیا را ۹.۶ کیلوگرم در سال عنوان کرد و اظهار داشت: ایران به لحاظ تولید تخم مرغ دارای رتبه دوازدهم جهانی است.

این مقام مسئول در ادامه میزان تولید گوشت قرمز امسال¬¬ را ۸۳۸ هزار تن عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران ۱۱.۸ کیلوگرم برای هر نفر است.

رکنی با بیان این که برای افزایش تولید گوشت قرمز و شیر برنامه ریزی هایی در حوزه دام و طیور صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما اصلاح ساختار ژنتیکی دام است و در این راستا به دنبال افزایش جمعیت بز شیری خالص هستیم.

وی افزود: جمعیت بز شیری خالص از حدود ۴۰۰ راس در سال ۹۲ به ۱۷ هزار راس در سال جاری افزایش یافته و در سال ۱۴۰۰ نیز باید به ۱۰۰ هزار راس برسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches