×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نیمی از آلودگی هوای تهران به علت تردد کامیون‌هاست

اقتصادتهران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سهم بالای کامیون‌ها در آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: ۵۱ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از تردد ۲۰ تا ۲۵ هزار کامیون است که شبانه وارد تهران می‌شوند.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در مراسم روز جهانی حفاظت از لایه اوزون که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: تجربه طرح ملی حفاظت از لایه اوزون نشان می‌دهد که می‌توان با یک کار هماهنگ مشکلات محیط‌ زیستی را حل و فصل کرد.

وی افزود: وقتی تخریب لایه اوزون از سوی مردم و مسئولان درک می‌شود و وقتی اجماع ملی و بین‌المللی در این زمینه ایجاد می‌شود می‌بینیم که بعد از ۳۰ سال لایه اوزون ترمیم می‌شود. این سبک و مدل در حفاظت از لایه اوزون را باید در محیط زیست کشورمان الگو قرار دهیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است. پایبندی به پروتکل مونترال در زمینه حفاظت از لایه اوزون نمونه بارز این خصیصه است همچنین جمهوری اسلامی ایران به سایر تعهدات در قالب برجام یا صلح ایران و عراق پایبند بوده و هرگز تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا نگذاشته است.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: امیدواریم یک تعهد ملی نیز برای حل مشکلات محیط زیست در داخل کشور داشته باشیم و بتوانیم مشکلات عمده محیط زیست کشور در حوزه پسماند، تخریب خاک، هدررفت منابع آبی و از بین رفتن حیات وحش را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است مردم در جریان مشکلات محیط زیست کشور قرار گیرند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند مشکلات محیط زیست کشور را عمومی کند چون بدون توجه و مطالبه‌گری مردم نمی‌توانیم مشکلات را حل و فصل کنیم. قطعا با چند محیط‌بان یا حضور چند کارشناس محیط زیست در اجلاس‌های خارجی نمی‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches