×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نیاز صنعت بیمه به رتبه بندی طبق استانداردهای جهانی

اقتصادتهران: شرکت های A.M Best  و Standard &Poors و Moodys و Duff & Phelps از معروفترین موسسه های رتبه بندی شرکت های بیمه در سطح جهان طبق استانداردهای بین المللی هستند و این موسسات ارزیابی های خود را از توان مالی شرکت های بیمه گزارش می دهند و در نتیجه انتشار گزارشات رتبه بندی، شرکت های دارای رتبه عالی، خیلی خوب،خوب و مناسب از نظر توانایی مالی، سرمایه مناسب و توانمندی پرداخت خسارت، قابلیت رقابت با سایر شرکت های بیمه در سطح پنج قاره جهان را خواهند داشت و لذا شرکت های بیمه بدون رتبه بندی طبق استاندارهای بین المللی نمی توانند در سایر بازارهای منطقه ای و جهانی فعالیت نمایند.

در رتبه بندی استاندارد، تحلیل صورت های مالی در یک دوره ۵ ساله و شفاف سازی عملیات بیمه گری و صورت های مالی برای سهامداران و کلیه ذینفعان انجام می شود.

رتبه بندی  استاندارد، تحلیل نسبت های مالی شرکت های بیمه، ناکارآمدی عملیات بیمه گری و سوء مدیریت ها را شناسایی می کند.

رتبه بندی استاندارد علل توانگری مطلوب و ضعیف و همچنین ظرفیت نگهداری و سودآوری شرکت ها را طبق گزارش های مالی را تحلیل و نقشه راه و چشم انداز صحیح بیمه گری و مالی را برای شرکت های بیمه مشخص می کند.

رتبه بندی استاندارد میزان آسیب پذیری، اطمینان از عملکرد، انحرافات احتمالی از اهداف و برنامه ها، ورشکستگی در اثر عدم توانگری مالی و سایر متغیرهای ناسالم شرکت های بیمه در امور مالی، فساد و ناکارآمدی مدیران کلیدی و عملیات بیمه گری را شناسایی می نماید.

صنعت بیمه کشور و شرکت های بیمه اتکایی داخلی برای ورود به افق چشم انداز ۱۴۰۴ و فعالیت مثبت در غرب آسیا و رقابت با سایر شرکت های بزرگ منطقه خلیج فارس و ادامه همکاری های بین المللی به اخذ رتبه استاندارد بین المللی نیاز اساسی دارند. البته شرایط تحریم مانع مهمی برای برقراری ارتباط با شرکت های رتبه بندی بین المللی شده، اما تلاش های سازنده همچنان با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای نقش مفید صنعت بیمه کشور در عرصه بازارهای منطقه ای و جهانی به منظور ایجاد ارتباط با این موسسات می تواند ادامه داشته باشد.

بهمن لامعی؛ معاون سابق اتکایی و بین الملل بیمه ایران

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches