×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
نقش و اثرگذاری فولاد مبارکه اصفهان در افزایش تولید ناخالص ملی کشور

اقتصادتهران: با توجه به سهم ۵٫۵ درصدی صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی، فولاد مبارکه اصفهان سهمی معادل ۱٫۵ درصدی در تولید ناخالص ملی (GDP)  داشته که این امر با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه در دوره جدید مدیریتی قابل افزایش و نیز اثر گذار در شاخص تولید ناخالص ملی خواهد بود.

نگاهی به شاخصه‌های توسعه در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد، کشوری که از توسعه اقتصادی بالاتری برخوردار است، حتما در صنعت فولاد به رشد و خودباوری رسیده است و ارتباط مستقیمی میان رشد اقتصادی و توسعه صنعت فولاد وجود دارد.

به بیان دیگر زمانی رشد پایدار اقتصادی حاصل می‌شود که این رشد همراه با ایجاد تحولات بنیادین در بخش صنعت هر کشور به ویژه صنعت فولاد روی دهد.

هم اکنون فولاد مبارکه سهمی نزدیک به ۴۰ درصد در تولید ناخالص ملی کشور دارد که با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت، پیش بینی می‌شود این رقم در آینده‌ای نزدیک به ۵۰ درصد ارتقا یابد.

این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ صنعت فولاد کشور ۱۴ درصد ارزآوری برای کشور به همراه داشته است که این رقم منطمئناً با هدفگذاری صادرات ۲۰ میلیون تنی فولاد، رقم قابل قبولی خواهد داشت.

لازم به ذکر است در سال گذشته ۱۰٫۵ میلیون تن فولاد از ایران به کشورهای دیگر صادر گردید.

از سوی دیگر صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت پایه در توسعه اقتصادی کشورها نقش اصلی را دارد و توسعه اقتصادی محقق نمی‌شود مگر با تحولات اساسی در ساختار تولید ناخالص ملی. تحول ساختاری در حوزه سیاست‌های اقتصادی زمانی محقق می‌شود که به سمت توسعه مشاغل نوآورانه و فناوری برویم و فولاد مبارکه در این زمینه با تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند تولید ورق فولاد زنگ‌نزن(stainless steel) و ۱۴ گرید جدیدی که فقط در سال گذشته بدون حضور کارشناسان خارجی تولید کرد پیشتاز است.

این در حالی است که زنجیره فولاد اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد و عدد قابل توجه نزدیک به ۲ میلیون نفر در کشور، درآمدشان را از طریق این صنعت کسب می‌کنند. فولاد مبارکه در زمینه اشتغال‌زایی موفق به ایجاد ۳۸۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است. توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف جامعه از دیگر مزایای صنعت فولاد در کشور است و شرکت‌های فولادی کشور از اصلی‌ترین بازیگران بازار سرمایه هستند.

بدون شک در ساختارهای اقتصادی کشور نیازمند تحول هستیم و در بخش انرژی کشور نیز فرهنگ صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف یک ضرورت است. صنعت فولاد در کشورمان از صنایع موفق کشور است و از مزایای زیادی برخوردار است که آن مزایا ضرورت حمایت و پشتیبانی از این صنعت را افزایش داده است.

این در حالی است که صنایع بزرگ پیشتاز توسعه زیرساخت‌ها از جمله انرژی هستند و این در حالی است که فولاد مبارکه در سال گذشته اقدام به احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی کرده که فاز نخست آن به میزان ۶۰۰ مگاوات در سال جاری و پس از گذشت ۱۴ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ضمن آن که فولاد مبارکه نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را در دست احداث دارد که به تنهایی ظرفیت تولید انرژی برق تجدیدپذیر خورشیدی کشور را به بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

و در پایان لازم به ذکر است که فولاد مبارکه در سال گذشته بالاترین سود را در بازار سرمایه داشت به طوری که توزیع سود آن در بین سهامداران از جمله سهام عدالت و صندوق تامین اجتماعی، جمعیتی بالغ بر ۶۰ میلیون نفر را در بر می‌‌‌گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches