×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقش حساس بیمه مرکزی در نظارت بر امور بیمه گری و مالی شرک‌های بیمه

اقتصادتهران: بیمه مرکزی طبق قانون تاسیس در سال ۱۳۵۰ مسولیت نظارت فنی، حسابداری، مالی، حقوقی و اقتصادی و اجرای سیاست های اقتصادی دولت بر صنعت بیمه کشور را به عهده دارد.

از مهم ترین ابزار نظارتی در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حقوق کلیه ذینفعان قانونی، نظارت بر امور حسابداری یعنی کنترل دفاتر حسابداری و شیوه عمل حسابداری و نظارت بر شیوه تهیه ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت های بیمه است.

خطری که شرکت های بیمه را تهدید می کند حساب سازی صوری و جابجایی سود و زیان و ایجاد ترازنامه های غیر واقعی است و یکی از این راهکارهای نادرست فنی و مالی و ناکارآمدی مدیریتی، پنهان سازی میزان خسارت های معوق و زیان انباشته است.

بنابراین بیمه مرکزی و مجامع عمومی شرکت های بیمه و نهادهای حسابرسی برای پیشگیری از ترازنامه های غیر واقعی  و ایجاد سود و زیان صوری، بر امور نظارتی صنعت بیمه اهتمام عمیق تری باید داشته باشند تا صنعت بیمه کشور برای ورود به افق ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران و رقابت با شرکت های بزرگ بیمه ای در غرب آسیا و حوزه خلیج فارس، از توانمندی های سالم بیمه گری، مالی و مدیریتی برخوردار بوده و همچنین برای اخذ رتبه های استاندارد جهانی صلاحیت های لازم مالی، فنی و حسابداری را داشته باشد.

بهمن لامعی؛ عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches