×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی

اقتصادتهران: مسئله برقراری ارتباط آسان‌تر با دیگران، همواره ذهن بشر را به خود مشغول داشته است. سعی انسان از آغاز بر این بوده است که وسیله‌ای برای انتقال سریع پیام و برقراری ارتباط پیدا کند. این انگیزه باعث شده تا دنیای ارتباطات، فراز و نشیب های فراوانی را طی کند و در هر دوره از تاریخ، ابزار خاصی به لحاظ فنی و مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

عصر حاضر را نیز می‌توان عصر ارتباطات دانست؛ چرا که نقش تعاملات و ارتباطات در زندگی بشر به گونه‌ای رشد پیدا کرده است که گویی زندگی بدون آن در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دچار اختلال شده و نوعی احساس واپسگرایی در افکار عمومی جامعه نمود پیدا می‌کند و در مظاهر مختلف زندگی عملا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

امروز حیطه ارتباطات به ابزار اصلی جوامع برای نیل به اهداف مختلف تبدیل شده است. تسهیل همگرایی سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی، توسعه شهرنشینی، ارتقای سطح سواد و آموزش، افزایش مناسبات و مبادلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی، توانایی تغییر تصورات منفی در میان جوامع دیگر و گسترش صلح و امنیت جهانی و منطقه‌ای، و از همه مهمتر کمک به گسترش آزادی و احترام به حقوق انسانی، چرا که جوهر آزادی و عدالت خواهی، بسط اطلاعات و ارتباطات و تسهیل آن برای جوامع است.

دراین بین «روابط عمومی»ها نیز به گونه‌ای فزاینده و هم پای رشد ارتباطات، درحال تاثیرگذاری است. امروزه نقش روابط‌عمومی ها صرفاً درجهت کمک به تصمیم‌گیری‌‌های مدیریتی در یک نهاد و محدود به هماهنگ سازی برنامه های سازمانی نیست.

بلکه جدای نقش خود به عنوان ابزار مدیریتی و سازمانی، فعالیت درحوزه دیپلماسی، تجارت حرفه‌ای، برنامه و پژوهش‌های علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌‌های جدید روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است. بنابر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، تاثیرگذاری و مشاوره هدفمند در روند تصمیم گیری ساختاری و سازمانی خواهد بود.

اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

بهرحال نگاه حاضر به روابط‌عمومی و جایگاه روابط‌ عمومی در کشور هرچند درحال رشد است، اما قابل قبول نیست و این انتظار وجود دارد با توجهات لازم به این نهاد موثر، گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط‌عمومی در کشور برداشته شود. امید است روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی  نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط‌عمومی در ایران ایجاد نماید، تا این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد.

مجید ملازاده، مدیر روابط عمومی بیمه دانا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches