×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
نقشه راه صنعت بیمه اعلام شد

رییس کل جدید بیمه مرکزی نقشه راه صنعت بیمه کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم امین در مراسم تودیع و معارفه رییس کل بیمه مرکزی که با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: از آنجا که شرکت های بیمه تعهدات مربوط به آینده را به فروش می رسانند، اگر کنترل و نظارت درستی در این خصوص انجام نشود، مشکلاتی در این بخش روی خواهد داد.

وی با بیان این که، نظام نظارت در صنعت بیمه کشور باید در قالب های خاص قرار گیرد، اظهار داشت: شرکت های کارآمد می توانند ارزان فروشی کنند و بیمه مرکزی باید شرکت هایی را که دامپینگ می کنند را کنترل کند.

امین گفت: نظارت بر محاسبه درست ذخایر بیمه ای و لحاظ آن در صورت های مالی وظیفه بیمه مرکزی است.

وی با اشاره به دریافت مالیات از شرکت های بیمه ای گفت: برخی ممیزان مالیاتی زیان عملیاتی شرکت های بیمه ای را قبول نمی کنند و از طرفی نیز عوارض متعددی به شرکت ها تحمیل می کنند.

رییس کل جدید بیمه مرکزی گفت: هر چند دولت از شرکتها مالیات دریافت می کند، اما باید فضای مناسب کسب و کار را در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ شرکت بیمه ای در کشور گفت: این امر نشان از رقابت پذیری صنعت بیمه در ایران است، اما انحصار نیز وجود دارد که در شرایط انحصاری نمی توان رشد کرد.

وی با بیان این که، محصولات بیمه ای در دنیا از مالیات معاف است، گفت: باید محصولات بیمه ای ارزان شود تا میزان تقاضا افزایش یابد.

به گفته امین، رشد کارآیی در شرکت های بیمه ای و کاهش عوارض متعدد از راهکارهای ارزان شدن خودمات بیمه ای است.

رییس کل جدید بیمه مرکزی با انتقاد از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از برخی رشته های بیمه ای گفت: سازمان امور مالیاتی از بیمه های عمر و پس انداز و برخی از رشته های بیمه ای مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند.

در ادامه این مراسم، محمد کریمی رییس کل سابق بیمه مرکزی نیز گفت: صنعت بیمه دارای پیچیدگی های زیادی است و منطق بیمه نیز همین است، زیرا در ازای دریافت حق بیمه اندک باید خسارت های بزرگی پرداخت شود.

وی با اشاره وضع تحریم بر صنعت بیمه کشور گفت: موفق شدیم تحریم های شکننده را بدون یک ریال هزینه برای کشور بشکنیم.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches