true
اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی نباید راههای روستایی بدون آسفالت باشد، گفت: ۲۰۰۰کیلومتر راه روستایی در سال جاری و ۳۵۰۰ کیلومتر در سال آینده آسفالت می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان گفت: در همین سال که تهاجم تحریمی استکبار حداکثری است، هم صادرات ما افزایش پیدا کرده و هم واردات برای بخشهایی که نیاز به واردات دارند، انجام شده است.
وی با بیان اینکه واردات باید با احتساب ملاحظات اقتصادی کشور باشد، افزود: من هرگز از شرکتهایی که به منافع خود فکر میکنند، حمایت نمیکنم. چراکه منافع مردم برای ما اصل است. در نوسازی ناوگان حملونقل، باید ایمنی، استاندارد، رفاه راننده، بهرهوری و کیفیت بهرهبرداری ناوگان حداکثر شود وگرنه من نذر ندارم که شرایط را برای تحصیل مال عدهای فراهم کنم.
احداث ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت
اسلامی با بیان اینکه پروژههای سنواتی و متوقف شده در حوزه زیرساخت، اکنون فعال شدهاند، گفت: یکی از این پروژهها، آزادراه اصفهان-شیراز است که یکی از آزادراههای فاخر کشور به شمار میآید.
وی ادامه داد: این آزادراه پس از بهرهبرداری مسیر را ۱۳۰ کیلومتر میکند و باعث کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی خواهد بود. ما در تلاشیم این آزادراه را تا پایان دولت به افتتاح و بهره برداری برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا پایان دولت ۵۸۰ کیلومتر آزادراه افتتاح میشود، گفت: در همین منطقه اصفهان و همجوار آن ۳۰۰ کیلومتر آزادراه ملی و استانی به افتتاح خواهد رسید.
وی ادامه داد: ۴۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در این دولت ایجاد شده و تا پایان دولت حدود ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر به بزرگراههای کشور اضافه میشود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به طرح ابرار برای بهسازی و احداث راههای روستایی گفت: بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی نباید راههای روستایی کشور بدون روکش آسفالت باشد. اکنون نهضتی به پا شده و متعهد هستیم ۲۰۰۰ کیلومتر از راههای روستایی را در سال جاری و ۳۵۰۰ کیلومتر دیگر را در سال آینده آسفالت کنیم.
وی ادامه داد: این اقدامات پیام مشخصی دارد و آن محرومیتزدایی و گسترش عدالت منطقهای است.
اسلامی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جادهای گفت: پلیس راه ۲۵۱ نقطه پر حادثه را به ما اعلام کردهاست. بخشی از این نقاط ایمنسازی شده و بخشی دیگر تا پایان سال ایمنسازی میشود. بخشی از این نقاط برای ایمن سازی نیاز به ایجاد تقاطعهای غیر همسطح و تملک اراضی دارند که نیازمند هزینه هنگفتی است. اما با این وجود رفع این نقاط را تعهد کردهایم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=173929
false
true