×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
نظارت وزارت بهداشت بر بازار نابسامان مکمل های قاچاق

اقتصادتهران: رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: بازار مکمل های قاچاق و مکمل های ورزشی در کشور نابسامان است، ترکیبات غیر مجاز این مکمل ها، عوارض ناگواری دارند و از وزارت بهداشت می خواهیم نظارت بیشتری بر این بازار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، عباس کبریایی زاده در نشست خبری ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در سازمان غذا و دارو افزود: مکمل های رژیم های غذایی، معجونی از ویتامین، املاح، کنستانتره های گیاهی و ارگان های جانوری هستند بنابراین امکان افزودن ترکیبات شیمیایی متقلبانه به آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: این مکمل های تقلبی با افزودن ترکیبات غیرمجاز، موجب لاغری سریع، اشتهای فزاینده، بی خوابی طولانی، افزایش بیش ازحد تمرکز و تقویت توده های عضلانی می شوند.

وی تصریح کرد: بازار مکمل های ورزشی قاچاق، یکی از حوزه های نابسامانی است که بارها از آن گله کرده ایم اما هنوز شاهد بهبود قابل قبولی در فرآیند زنجیره تامین این مکمل ها نیستیم.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار داشت: از وزارت بهداشت می خواهیم که نظارت بیشتری روی مکمل های عرضه شده در سطح بازار داشته باشند.

کبریایی زاده افزود: مصرف مکمل ها در جهان روند رو به رشدی داشته است. متوسط رشد مصرف مکمل ها از متوسط رشد مصرف داروهای نسخه ای، بیشتر است. مکمل ها، فرآورده های تغلیظ شده، ویتامین و عصاره های طبیعی هستند.

وی ادامه داد: جمعیت مصرف کننده مکمل ها در ایران بالا است. از یک سو سن امید به زندگی در ایران به حدود ۷۴ سال رسیده و از سوی دیگر طی ۴۰ سال گذشته، طول عمر ۳۴ درصد رشد داشته و طبیعتا نیاز به مصرف مکمل در کشور افزایش پیدا کرده است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: متوسط نرخ تولد بیش از ۱٫۳ میلیون نفر در سال است بنابراین کودکان نیز گروه مهمی برای مصرف مکمل ها هستند.

کبریایی زاده افزود: نیاز زنان در دوران بارداری و یائسگی به مکمل ها به طور محسوسی افزایش یافته است. بیماران خاص نیز به مکمل ها نیاز دارند چون ثابت شده است هنگامی که فرآورده تغلیظ شده را به بیماران مزمن می رسانیم، فرآیند درمان بهتر می شود.

وی یادآور شد: تلاش داریم صنایع تولید مکمل کشور را به سمت صادرات سوق دهیم و خوشبختانه شاهد رشد صادرات محصولات شرکت های داخلی هستیم.

وی اظهار داشت: سهم مکمل ها در نسخه ها در دنیا ۱۰ درصد است و در ایران نیز همین طور است.

کبریایی زاده درباره هزینه مکمل ها برای مردم نیز گفت: مکمل ها بیمه نیستند اما برای کودکان و زنان باردار در شبکه بهداشت به صورت رایگان عرضه می شود. در دنیا برای تامین مکمل مورد نیاز سالمندان حمایت هایی خارج از نظام بیمه ای انجام می شود اما در ایران سازمان حمایتی برای این کار وجود ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches