×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نزدیک ۵ میلیون اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس کالا جابه جا شد

اقتصادتهران: بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ٢١ مرداد شاهد دست به دست شدن ۴ میلیون و ٨٧٣ هزار اوراق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ١٨٧ میلیارد تومان بود. سکه از لحاظ ارزش و سیمان به لحاظ حجم برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از کالاخبر، در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته سوم مرداد، ۴ میلیون و ٨٧٣ هزار و ٢٢٩ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ١٨٧ میلیارد و ۵٣٠ میلیون تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ١۴ مرداد بیش از ٨٠٧ میلیارد و ٣۶٩ میلیون تومان برای ١٨ میلیون و ٢٢۵ هزار و ۶٢۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ٧١٨ هزار و ١٠٠ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ١٠٧ میلیارد و ٩٠ میلیون تومان به لحاظ ارزشی صدرنشین شد و با کسب سهم ۵٧ درصدی در ارزش معاملات و سهم ١۵ درصدی در حجم معاملات، جایگاه نخست از لحاظ ارزش و جایگاه سوم از لحاظ حجم را از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ٢ میلیون و ۶١٠ هزار گواهی سپرده رتبه اول را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ٢ میلیارد و ٢٩ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۴ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته سوم مرداد، یک میلیون و ٢٣٧ هزار و ٩٧۶ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۵٢ میلیارد و ١٢١ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه دوم در حجم و ارزش معاملات به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ٢۵ درصد و از ارزش کل معاملات ٢٨ درصد برآورد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches