×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک توسعه صادرات از کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی در صورت برطرف شدن محدودیت‌های بانکی و رفع کامل تحریم‌ها خبر داد.

علی صالح آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادتهران ضمن بیان این خبر گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات ارزی بانک توسعه صادرات ۶ درصد است که امیدواریم این نرخ در شرایط پس از تحریم کاهش یابد.

وی به مساعد شدن فضای اقتصادی و نظام بانکی کشور در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های این بانک در دوره پساتحریم این است که بتوانیم از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی اعم از فاینانس، ریفاینانس و یوزانس استفاده کنیم که این امر به تجهیز منابع برای بانک‌های داخلی منجر می‌شود. وی اضافه کرد: همچنین این بانک قصد دارد تا در صورت رفع تحریم‌ها، LCهایی که بانک‌های خارجی باز می‌کنند را تنزیل کرده و پول آن را به صادرکنندگان پرداخت کند تا در فرصتی مقتضی، وجه مورد نظر از بانک یا شرکت‌ خارجی دریاف کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، به مانده تسهیلات این بانک اشاره کرد و گفت: با توجه به آن که بانک توسه صادرات هم خدمات بانکی ارائه می‌کند و هم تسهیلات بانکی می‌پردازد در حال حاضر مانده‌ تسهیلاتی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دارد که در قالب ارزی و ریالی به مشتریان پرداخت می‌کند.

وی به استفاده از روش‌های جدید صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی در دوره پساتحریم اشاره و تصریح کرد: یکی از قالب‌هایی که در گذشته انجام می‌شده و در آینده نیز مجدداً بکار گرفته خواهد شد قالب “اعتبار خریدار” است که در این روش بانک و متعهد بازپرداخت آن، شرکت یا دولت خارجی بوده و مجری آن یک شرکت ایرانی است که نمونه آن تامین مالی ۸۳ میلیون یورویی اجرای پروژه خط سوم برق فشار قوی ارمنستان توسط بانک توسعه صادرات است.

صالح آبادی یادآور شد: بانک توسعه صادارت ضمانت‌های ارزی صادر می‌کند تا پیمانکاران خدمات فنی و مهندسی برای اجرای پروژه‌های خود در خارج از کشور بتوانند از آن بهره‌مند شود که این امر ظرفیت خدمات فنی و مهندسی کشور را افزایش می‌دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بسته اقتصادی دولت گفت: این بسته با هدف تحریک تقاضا طراحی شده به طوری که میزان اثرگذاری آن به فعالیت بانک‌ها و استقبال بانک‌ها از آن و نیز حجم منابعی که در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد بستگی دارد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در مورد راه‌اندازی صرافی این بانک در مرکز تجارت جهانی فردوسی نیز به خبرنگار ما گفت: صرافی بانک توسعه صادرات در گذشته نقش مهمی در بازار صرافی و ارز داشته و این صرافی در محل مرکز صرافی‌ها افتتاح می‌شود تا بتواند به ارائه خدمات ارزی در قلب بازار پرداخته تا در کنار مشتریان باشد.

وی ابزار امیدواری کرد که این صرافی با برداشته شدن کامل تحریم‌ها در دوره پس از تحریم خدمات گسترده‌ای به عموم مردم و به ویژه مشتریان بانک ارائه دهد.

گفتنی است شعبه فردوسی صرافی توسعه صادرات در مرکز تجارت جهانی فردوسی دیروز (چهارشنبه) همزمان با روز ملی صادرات با حضور دکتر صالح آبادی گشایش یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches