×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
نرخ بهره در ایران منفی است

مدیر عامل بانک تجارت گفت: قدرت خرید سپرده گذار ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش موج، محمد رضا رنجبر فلاح مدیر عامل بانک تجارت گفت: در ادبیات اقتصادی موضوع وابستگی نرخ سود بانکی به نرخ تورم کاملا معقول و منطقی است.

وی ضمن بیان این نکته که، هم اکنون نرخ بهره واقعی در اقتصاد ایران منفی است، تصریح کرد: وقتی که تورم رسمی کشور ۳۴ درصد است و نرخ سود بانکها ۲۰ درصد است، در واقع باید گفت که نرخ سود واقعی منفی است و قدرت خرید سپرده گذار ۱۵ درصد کم شده است.

مدیر عامل بانک تجارت فاصله بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم رسمی را بسیار زیاد عنوان کرد و دلیل خروج منابع از بانکها را همین شکاف موجود بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم دانست.

رنجبر فلاح گفت: از اسفند ماه سال گذشته خروج منابع از بانک ها شروع شده است و همین مشکل باعث شده که اوراق مشارکت به پول نقد تبدیل شود.

وی در ادامه درباره مصوبه مجلس برای آن دسته ای از بانکهایی که سود تسهیلات اعطایی بیش از نرخ سود تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار اعطا می کنند و دولت طبق مصوبه مجلس، مبلغ مازاد را به عنوان «جریمه» باید تشخیص دهد و صد در صد آن را وصول نماید نیز گفت: در خیلی از کشورها این رویه حاکم است که روی سود سپرده های بانکی مانند هر درآمد دیگری مالیات می گیرند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches